دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 15231
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم خبر داد:

اولین ویزیت از راه دور مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم انجام شد

قم نيوز : قم نیوز: اولین ویزیت با روش تله مدیسین (پزشکی از راه دور) توسط متخصصین مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد.
اولین ویزیت از راه دور مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم انجام شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، در این روش که بیمار در قزوین حضور داشت، متخصصین مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی از قم نسبت به ویزیت و بررسی شرایط بیمار اقدام کردند.
 
سیدرضا طباطبایی در حاشیه این مراسم با اشاره به مزایا راه اندازی شبکه تله مدیسین در جهاد دانشگاهی واحد استان قم، افزود: کاهش هزینه ها در عرصه درمان، حضور متخصصین در این شبکه الکترونیک بستری را فراهم می کند تا دور افتاده ترین مناطق کشور نیز از این خدمات بهره مند شوند.
 
به گفته وی؛ در این خصوص همچنین فرصتی بزرگ برای بیمار حاصل می شود تا با اطمینان بتواند در ابتدایی ترین مراحل درمان از طریق مشاوره با بهترین پزشکان کشور به درمان بپردازد.
 
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، با تاکید براینکه این مهم بسیار حائز اهمیت است گفت: این ساختار شرایطی را ایجاد می کند تا با نظر چندین پزشک در مورد یک کیس خاص از بیماری اجماعی شکل بگیرد تا بیمار با تشخیص صحیحتری به درمان بیماری خود بپردازد.
 
تله مدیسین؛ گامی موثر در جهت ارتباط بین واحدی در مراکز جهاد دانشگاهی است
 
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، ارائه خدمات پزشکی از راه دور را گامی موثر در جهت ارتباط بین واحدی در مراکز جهاد دانشگاهی دانست و گفت: این ساختار بمنظور تقویت بنیه علمی و توسعه خدمات جهاد دانشگاهی به سراسر کشور در معاونت پژوهشی شکل گرفته است.
 
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، با بین اینکه جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون در بحث استفاده و بکارگیری تکنولوژی، ابداع کننده طرح های جدیدی در کشور بوده است، گفت: تله مدیسین امکان تشخیص برای پزشک با بکارگیری نرم افزارهای جانبی، امکان سونوگرافی بصورت آن لاین، ارسال تصاویر رادیولوژی و امکان تشخیص دقیق را برای پزشک و تیم پزشکی فراهم می کند.
 
طباطبایی تاکید کرد: یکی از بسترهای که تله مدیسین (پزشکی از راه دور) می تواند در کشور ایجاد کند ورود به عرصه بین المللی و استفاده از ظرفیت های بین المللی در زمینه تشخیص بیماری است.
 
وی ادامه داد: این مهم می تواند در قالب ایجاد مراکز توریسم درمانی به روش تله مدیسین و امکان استفاده از متخصصان ایرانی در خارج از کشور را نیز فراهم کند تا بستری مهیا شود که بتوانند به ارائه خدمات خود به هموطنان ایرانی بپردازند.
 
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، با اشاره به اینکه ظرفیت بهره گیری از نیروهای متخصص در دور افتاده ترین نقاط کشور کم است، گفت: با راه اندازی شبکه پزشکی از راه دور این بستر فراهم می شود تا متخصصان امکان ارائه خدمات پزشکی از طریق این پایگاه را داشته باشند.
 
طباطبایی در ادامه از راه اندازی این پایگاه همزمان با سالگرد جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: شانزدهم مردادماه اولین مرکز تله مدیسین در عرصه درمان ناباروری بین استان قم و قزوین بصورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
وی اضافه کرد: فاز آزمایشگاهی این اقدام درحال حاضر بصورت آزمایشی در حال فعالیت است و پیش بینی می شود تا پایان سال 3 پایگاه در کشور دیگر نیز در کشور ایجاد شود.
 
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت: در این خصوص همچنین در حال مذاکره و رایزنی با یکی از کشورهای خارجی هستیم تا سال آینده در عرصه بین المللی نیز فضایی را در این زمینه راه اندازی شود.
 
طباطبایی با بیان اینکه تله مدیسین مبحثی جدید در کشور است که به ساختارهای آیین نامه ای آن در وزارت بهداشت پرداخته نشده، بیان کرد: طی چند سال اخیر فضاهای تئوریک آن در قالب برگزاری سمینارهای صورت گرفته ولی در فاز عملیاتی آیین نامه ای متقن با ساختار دقیقی در این حوزه وجود ندارد.
 
وی ابراز امیدورای کرد تا با ایجاد ساختاری دقیق در وزارت بهداشت، شاهد کاهش چشمگیر رنج بیماری و هزینه های درمان برای بیماران این عرصه باشیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین نیز در حاشیه این رخداد گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا در حوزه ناباروری شرایط به خوبی فراهم شود، البته در کنار این مرکز آزمایشگاه پاتوبیولوژی نیز ایجاد شده که باید در این زمینه کمک شود.
 
علی اکبر زینالو خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی، مرکزی است که نیاز به تبلیغ ندارد و مردم به خوبی این نهاد را می‌شناسند، در نتیجه تنها با یک اطلاع رسانی ساده مردم از امکانات آن استفاده خواهند کرد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcb85b8.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

قاسم
خیلی کار خوبیه ولی به شرط ارتقاع شرایط ارتباط بیماران با بزشک مورد نظرشونه