سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 15250
عضو منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم:

اولویت شورای شهر قم باید ساماندهی حمل و نقل شهری باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم گفت: اولین اولویت شورای شهر چهارم قم، باید ساماندهی حمل و نقل شهری باشد.
اولویت شورای شهر قم باید ساماندهی حمل و نقل شهری باشد

به گزارش قم نیوز، نعمت الله عواطف رستمی با اشاره به اولویت‌های فعالیت شورای شهر چهارم اظهار کرد: اولین اولویت شورای شهر چهارم باید ساماندهی حمل و نقل شهری باشد، با اینکه قم به یک کلان شهر مبدل شده، اما وسعت خیابان‌های آن تغییر نکرده است و رفت و آمد به روانی صورت نمی گیرد و باعث اذیت شدن مردم شود، لذا باید فکری در خصوص حمل و نقل شهری در مرکز قم صورت بگیرد.
 
ضرورت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری
 
عواطف رستمی تغییر ساختار شهرداری را یکی دیگر از اولویت‌های شورای شهر چهارم دانست و افزود: هر شهروندی در عمر خود حداقل یک بار برای گرفتن پروانه به شهرداری مراجعه می‌کند که مردم از این ناحیه اذیت می‌شوند و باید با الکترونیکی کردن خدمات شهرداری مراجعه حضوری مردم به شهرداری را کم کرد و ساختار خدمات رسانی شهرداری سیستماتیک و اتوماسیون شود.
 
وی ادامه داد: در گذشته مردم برای پرداخت عوارض مراجعه می‌کردند و حساب‌ها دستی بوده بوده است، اما هم اکنون با سیستماتیک شدن پرداخت عوارض، رضایت مردم در این زمینه بیشتر شده است و رفت و آمد مردم در این زمینه به حداقل رسیده است.
 
با اشاره به لزوم افزایش فضای سبز در قم گفت: در گذشته باغ‌های زیادی در شهر قم بوده است، اما هم اکنون بسیاری از این باغ‌ها از بین رفته اند، در حالی که به همان اندازه پارک‌ها اضافه نشده است و  در مجموع فضای سبز در شهر قم، کم است.
 
شهر قم نیازمند کمربند سبز است
 
عضو منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم، این شهر را نیاز به کمربند سبز دانست وافزود: ایجاد کمربند سبز در اطراف قم می‌تواند در جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به شهر و جذب آنها‌ها مفید باشد و کمربند سبز علاوه بر تلطیف هوای قم می‌تواند این شهر را از حالت کویری بیرون بیاورد و زیبایی خاصی را به شهر ببخشد.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون شهر قم از لحاظ هندسی شکل خوبی ندارد و ساخت و سازها به صورت بی رویه انجام می‌شود که ایجاد کمربند سبز می‌تواند از گسترش بی رویه شهر جلوگیری کند و  ایجاد آن در دراز مدت یکی از اولویت‌ها خواهد بود.
 
قم باید به جایگاه شایسته اش برسد
 
عواطف رستمی با اشاره به افزایش اعضای شورای شهر در دوره چهارم اظهار کرد: افزایش کمیت اعضای شورای شهر با هدف افزایش خدمت رسانی نسبت به گذشته بوده است و اعضای شورای باید با تعامل با ادارات و ارگان‌های دیگر شهر به دنبال ارائه خدمات خوب به مردم باشند.
 
عضو منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم، نام شهر قم را در جهان مطرح دانست و افزود: باید فضای شهری و جاذبه‌های شهر قم ارتقا پیدا کند، تا شهر قم به آن جایگاه شایسته اش ارتقا یابد و نگاه دیگران به شهر قم بهتر شود.
 

انتهای پیام /122

https://qomnews.ir/vdccxiqs.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما