چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 15312
معاون عمرانی استاندار قم خبر داد:

تصويب خروج قطارهای مسافربری از شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمرانی استاندار قم، گفت: خروج قطارهای مسافربری از شهر قم با توجه به ایجاد کمربند ریلی و به دنبال خروج قطارهای باربری در کارگروه توسعه استان قم به تصویب رسيد.
تصويب خروج قطارهای مسافربری از شهر قم
 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري قم، جواد دلاوری، درجلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه توسعه استان که با حضور رئیس جمهور در قم برگزار شد اظهار داشت: اعطاي تسهیلات بانکی به هتل‌ها و واحدهای گردشگری استان از محل کمک‌های فنی و اعتباری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از مصوبات کارگروه توسعه استان قم در بخش گردشگری و زیارتی بود.

 وي افزود: در کارگروه توسعه استان قم مصوب شد، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای کمک به زیرساخت‌های پروژه‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری استان از محل منابع میراث فرهنگی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور در سال‌های ۹۲ و ۹۳ اختصاص یابد.

معاون عمرانی استاندار قم، ادامه داد: اختصاص ۴۰ میلیارد ریال جهت تکمیل موزه انقلاب، احداث بازارچه صنایع دستی، مطالعه احیای مسیر تاریخی بازار قم، مسجد جامع تا امامزاده موسی مبرقع (ع) و محیط پیرامونی آن با هدف تبدیل شدن به مسیر پیاده راه گردشگری و واگذاری بدون تشریفات اراضی با کاربری گردشگری برای اجرای طرح‌های گردشگری مورد تایید کارگروه سرمایه گذاری استان ازدیگر مصوبات کارگروه توسعه استان قم بود.

 دلاوری اضافه کرد: تکمیل سه کمپینگ، تملک و آزاد سازی پلاک‌های مجاور موزه مراجع و تعدادی از امکانات تاریخی شهر قم، احداث هزار چشمه سرویس بهداشتی در قم از سوی سازمان میراث فرهنگی، احداث هنرستان و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه گردشگری از محل فروش اراضی دولتی واگذار شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به هنرمندان صنایع دستی و فارغ التحصیلان از دیگر مصوبات بخش گردشگری و زیارت استان بود.

 معاون عمرانی استاندار قم، ابرازداشت: بحث خروج قطارهای مسافربری از شهر قم با توجه به ایجاد کمربند ریلی و به دنبال خروج قطارهای  بار بری از دیگر موضوعات مطرح شده در کارگروه توسعه استان قم بود که مورد تصویب قرار گرفته و امیدواریم به زودی اجرایی شود.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcb5fb8.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مسعود اميدوار
مصوبه خروج قطار مسافري از شهر قم يك اشتباه بزرگ است و اگر عالمانه تصويب كرده باشند يك خيانت بزرگ است.
اين مصوبه با اولين مصوبه شوراي همگاني حمل و نقل عمومي منافات دارد كه همين موضوع را به تفصيل بررسي كرده است.
شوراي مزبور يك شوراي غيردولتي و مركب از افراد خبره در امور حمل و نقل است كه موضوع عبور قطار از داخل شهرها را در مصوبه فوق توضيح داده و در همين تين نيوز منتشر شده است.
آقايان در کارگروه توسعه استان قم فكر كرده اند راه آهن يك مزاحم است كه به بيرون از شهر مي اندازند ولي راه آهن در خدمت زائران و مردم به خصوص اقشار كم درآمد است و اگر به بيرون شهر برود امكان سرويس دهي مناسب به مردم را نخواهد داشت.
شهر تهران اكنون 15 سال است كه داراي كمربندي ريلي است كه قطارهاي باري براي عبور از تهران لازم نيست به شهر وارد شوند و از ايستگاه ملكي در حوالي كرج به اسلامشهر و سپس به ايستگاه بهرام در ورامين مي روند با اينحال خط ورودي به شهر تهران و ايستگاه تهران را حذف نكرده اند و گرنه دسترسي مردم به قطار مشكل مي شود.
شايد هم آقايان براي زمينهاي ايستگاه شهر قم كه موقعيت بسيار مناسبي دارد نقشه كشيده اند.
البته اين روزها راه آهن ايران در دوران بدي به سر مي برد كه فعاليت لازم را در حمل و نقل كشور ندارد ولي بجاي حذف قطار از شهر بايد به فعال كردن آن انديشيد و اين هم شدني است و هم موجه و معقول است و دولت روحاني برنامه مفصلي در اين خصوص دارد.
اگر اين مصوبه اجرايي شود ده سال بعد مردم شهر افسوس امروز را خواهند خورد كه چرا اين مصوبه اجرا شد.
Amir
حالا که دارند این کار را می کنند یک فکری هم برای ایستگاه محمدیه کنند.
برای کسانی که می خواهند سمت یزد و کرمان و بندرعباس بروند رفتن به این ایستگاه خیلی سخت است.
الان سالهاست که قرار است ایستگاه بزرگی در نزدیک قم احداث شود و این مشکل حل شود ولی خبری نیست!