شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 15371
امام جمعه قم:

مشکل امروز جهان اسلام سلفی‌ها و عالم نمایان وهابی است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت حل مشکل سلفی ها و عالم نمایان وهابی، از دستگاه دیپلماسی کشور خواست برای حل مشکل کشور مقاوم سوریه، تحرک بیشتری از خود نشان دهد.
مشکل امروز جهان اسلام سلفی‌ها و عالم نمایان وهابی است
  به گزارش قم نیوز، آیت الله سعیدی که در خطبه های نمازجمعه امروز قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) سخن می‌گفت، با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س)، ایشان را یکی از الگوهای زنان مسلمان دانست و اظهارکرد: افتخار اولین بانوی مسلمان اختصاص به حضرت خدیجه(س) دارد و در عین حال مادر گرامی فاطمه زهرا(س)، سرور زنان دو عالم نیز هستند و این دو افتخار ایشان را به عنوان الگوی مناسبی برای زنان مسلمان مطرح می‌سازد.
 
امام جمعه قم با اشاره به ماه مبارک رمضان، افزود: تقوا این است که از هر چه انسان را به گناه می‌کشاند، پرهیز کند و باید از فکر گناه نیز پرهیز کنیم.
 
وی با اشاره میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، ایشان را مظهر بخشندگی و تقوا دانست و گفت: شخصی خدمت امام حسن مجتبی رسید و از ایشان درخواست کمک کرد. امام حسن(ع) گفت که در چند مورد اشکالی برای کمک گرفتن وجود ندارد یکی زمانی که دیه بر گردن وی باشد یا فقر مطلقی داشته باشد که این فرد گفت من یکی از این مشکل‌ها را دارم.
 
آیت الله سعیدی تصریح کرد: فرد سائل بعد از کمک گرفتن از امام حسن(ع)، به سراغ امام حسین(ع) رفت و از ایشان کمک خواست، امام حسین(ع) که می‌دانست که برادرش چقدر کمک کرده است، 99 دینار کمک کرد تا از برادر بزرگتر پیشی نگرفته باشد و این از ادب ایشان بود.
 
امام جمعه قم با اشاره به حوادث زمان امام حسن و واقعه صلح ایشان با معاویه، گفت: فضای سیاسی زمان امام حسن بسیار آلوده بود. فضای سیاسی به مکر و خدعه آلوده بود و برخی از اصحاب به ایشان به خصوص در پذیرش صلح نامه معترض بودند.
 
وی افزود: ایشان می‌فرمایند که این صلح نامه را پذیرفتم تا نسل شیعیان از بین نرود.
 
تولیت آستان کریمه اهل بیت(س) با اشاره به مشابهت‌های زمان امام حسن(ع) و فضای امروز جهان اسلام، تصریح کرد: فضای سیاسی و مکر و خدعه آن زمان بسیار به فضای امروز جهان اسلام شبیه است. برخی از عالم نمایان وهابی و سلفی‌ها جنایاتی را در جهان اسلام مرتکب می‌شوند. در کشور مقاوم سوریه، کارهایی می‌کنند که بسیار وحشتناک است.
 
وی افزود: در کشور بحرین هم این عالم نمایان کاری می‌کنند که این مردم به حق خودشان نرسند و سرکوب شوند.
 
امام جمعه قم با اشاره به مشکلات امروز جهان اسلام به ویژه شکل سلفی‌ها، تصریح کرد:سه راه حل برای معضل سلفی‌ها  و مسائل سوریه پیشنهاد می‌شود. نخست اینکه علمای مذاهب مختلف باید یک کار فرهنگی در جهان اسلام انجام دهند و بر ضرورت وحدت تاکید کنند و طرح مسائل اختلاف آفرین را کنار بگذارند.
 
آیت الله سعیدی افزود: دومین راه حل این است که با توجه به فعالیت‌های خوب دستگاه دیپلماسی کشور، از ایشان می‌خواهیم که با توجه به جایگاه جنبش عدم تعهد، تحرک جدیدی را در سازمان کنفرانس اسلامی شروع کنند.
 
وی از گفتگو به عنوان راه حل سوم نام برد و گفت: سومین راه حل این است که چون چند کشور بیشتر نیستند که از ایشان حمایت می‌کنند، باید کشورهای اسلامی باب گفتگو را باز کنند که از راه گفتگو، خیرات و برکات پدید می‌آید.
 
آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به کودتا بر علیه دولت مرسی اشاره کرد و گفت: مساله دیگری که وجود دارد، کودتای نظامی علیه دولت قانونی محمد مرسی است. مرسی اشتباهات زیادی داشت ولی آنچه در مصر اتفاق افتاد، بسیار عجیب و غریب بود. مرسی نباید با اسراییل مدارا می‌کرد و تونل‌های غزه را خراب می‌کرد.
 
وی افزود: این کودتای نظامی که به حمایت غرب انجام شده، نشان می‌دهد که استکبار نمی خواهد هیچ نظام اسلامی ای برآورده از رای مردم بر سر کار باشد و کابینه جدید مصر هم مملو از سکولارهاست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار آخر هیات دولت در جایگاه کنونی با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره دولت گفتند که این دولت کارهای پرشتاب خوبی انجام داده است و این برخورد ایشان، پیام مهر و محبت را برای همه دارد.
 
آیت الله سعیدی در ادامه به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان بود و ما از فعالیت‌های ایشان قدردانی می‌کنیم و برای اعضای جدید این شورا نیز آرزوی موفقیت داریم.
 
امام جمعه قم در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به تغییر رییس ستاد برگزاری نماز جمعه قم که هفته گذشته اعلام گردید، گفت: با اقامه اولین نماز جمعه در قم، ستاد اقامه نماز جمعه شکل گرفت که از اول انقلاب و بدون هی چشم تاکنون فعالیت کرده اند و در مبارزه با جریان‌های انحرافی، ساخت ضریح امام حسین و لحظه‌های حساس انقلاب، نقش مهمی داشته اند.
 
وی افزود: رییس قبلی ستاد جناب آقای محمدی بسیار فعال بودند و اکنون برای دمیدن روح تازه ای، ستاد ائمه جمعه تغییراتی را صورت داده است و برای این عزیزان و دیگران آرزوی توفیق در خدمت داریم.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgqw9q.ak9nu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما