يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 15406
نماینده قم در مجلس:

گزارش مجلس پیرامون واقعه ۲۲ بهمن قم یک طرفه است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش واقعه ۲۲ بهمن قم به صورت یک طرفه ای تهیه شده است و حداقل باید نظر نمایندگان قم در تهیه این گزارش گرفته می‌شد.
گزارش مجلس پیرامون واقعه ۲۲ بهمن قم یک طرفه است
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به ماجرای 22 بهمن قم گفت: اصل کار، کار غلطی بود و این حرکت محکوم است، اما گزارش این واقعه به صورت یک طرفه ای تهیه شده است و حداقل باید نظر نمایندگان قم در تهیه این گزارش گرفته می‌شد.
 
نباید شهر قم را ملتهب کنیم
 
امیرآبادی فضای کنونی شهر قم را آرام توصیف کرد و افزود: مسئولین قم با همدلی و همراهی در حال انجام وظیفه هستند و ما نباید فضای آرام شهر قم را ملتهب کنیم.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات گزارش مجلس اظهار کرد: اگر گزارشی قرار بود تهیه شود، نباید یک طرفه تهیه می‌شد و در صورت نام بردن از مرکزی، باید با مسئولین آن مراکز صحبت کنند و موارد را جویا شوند.
 
پشیمان شدن عوامل حادثه 22 بهمن قم
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، تصریح کرد: بعد از صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص غائله 22 بهمن قم، بسیاری از افرادی که دست به این کار زده بودند، بنابراظهارات مسئولین امنیتی و قضایی نادم و پشیمان شدند.
 
وی افزود: باید به حادثه یک شنبه مجلس به عنوان پیش زمینه این موضوع اشاره می‌شد ولی در گزارش مجلس هیچ اشاره ای به حادثه یک شنبه مجلس نشده است، در حالی که این حادثه در به وجود آمدن حادثه قم نقشی داشت و بسترسازی کرد.
 
وی ادامه داد: مردم قم در اظهارنظرهایشان نسبت به آن اتفاق مجلس ناراحت بودند و آن حادثه یکی از بسترهای این مساله بود.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص یک شنبه مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری پس از حادثه یک شنبه مجلس فرموده بودند که من بعدا در خصوص موضوع یک شنبه مجلس صحبت می‌کنم، لذا مردم احساس می‌کردند که ایشان از این اتفاق ناراحت هستند
 
وی اضافه کرد: مردم مقصرین حادثه یک شنبه مجلس را هر دو قوه مقننه و مجربه می‌دانستند.
 
ترک جلسه کمیسیون امینت ملی از سوی نماینده قم هنگام قرائت گزارش مجلس
 
امیرآبادی با اشاره به واکنش نمایندگان قم به گزارش مجلس گفت: در هنگام قرائت گزارش در جلسه کمیسیون امنیت ملی، حجت الاسلام آشتیانی ناراحت شدند و جلسه را ترک کردند، اما من در جلسه ماندم و صحبت‌هایم را در این خصوص گفتم.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گزارش مجلس را دارای نقص‌های زیادی دانست و افزود: مقدمات گزارش با نتیجه گیری گزارش در تناقض است و برخی افرادی که در این گزارش به عنوان مسبب حادثه 22 بهمن معرفی شدند، از طرافداران آقای لاریجانی هستند و این مطلب با عقل سازگار نیست.
 
تهیه کنندگان گزارش مجلس با فضای قم ناآشنا بودند
 
امیرآبادی با اشاره با ناآشنا بودن نویسندگان گزارش حادثه 22 بهمن با محیط قم اظهار داشت: شاید چهار نماینده ای که برای تحقیق در خصوص این حادثه به قم آمده بودند، با محیط قم آشنایی لازم را نداشتند.
 
وی افزود: این نمایندگان محترم زحمات زیادی را کشیده اند اما بهتر بود با نمایندگان قم رایزنی می‌کردند و این مساله به غنای گزارش کمک می‌کرد.
 
وی اضافه کرد: برخی نمایندگان معتقدند که این گزارش نیاز به اصلاح دارد و به دنبال بازنگری در این گزارش هستند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfvjdy.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما