دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : 15427
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد:

تحصیل 4 هزار طلبه در مدارس سفیران هدایت

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: 4 هزار نفر طلبه در مدارس سفیران هدایت مشغول تحصیل هستند.
تحصیل 4 هزار طلبه در مدارس سفیران هدایت

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی با اشاره به برگزاری آموزش تخصصی تبلیغ اظهار کرد: این آموزش‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس سفیران هدایت به تبلیغ اختصاص دارد، گفت: اکنون حدود 58 مدرسه علمیه سفیران در سراسر کشور وجود دارد که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آموزش‌ها را ارائه می‌دهد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: 4 هزار نفر طلبه در مدارس سفیران هدایت مشغول تحصیل هستند و هزار و 500 نفر از این مدارس فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی یادآور شد: طلاب در این مدارس از فن خطابه، جامعه‌شناسی تبلیغ و مدیریت تفسیر قرآن بهره‌مند می‌شوند و درس‌های طلبگی صرف، نحو، منطق، فقه، اصول و بیان را می‌گذرانند.

نبوی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از آموزش‌های معاونت تبلیغ مربوط به حوزه‌های علمیه سراسر کشور است و پس از این مرحله در کارشناسی و کارشناسی ارشد تبلیغ شرکت می‌کنند.

معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از وظایفی مانند مدیریت نیروهای حوزوی در عرصه تبلیغ و بدنه نظام اسلامی و نشر معارف تشیع، تأمین نیازهای تبلیغی دینی مردم و اصلاح آسیب‌ها در تبلیغات اسلامی برخوردار است.

اهداف کلانی مانند نهادینه‌ کردن امر تبلیغ در بین طلاب و روحانیون، تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان تبلیغات دینی، تولید علم و نهضت نرم‌افزاری در زمینه ابداع و تدوین روش‌های نوین تبلیغ و ارائه آموزش‌های کاربردی به نیروهای حوزوی برای حضور کارشناسانه تبلیغی در سطوح مختلف برای این معاونت تعریف شده است.

اعزام مبلغان بلندمدت و کوتاه مدت، مدیریت نیروهای موجود فعال در عرصه تبلیغ و حمایت سازمانی از آنها و ساماندهی نیروهای غیرروحانی فعال در عرصه تبلیغ مانند مداحان و مبلغان از اهداف دیگر معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی است.

انتهای پیام/122

https://qomnews.ir/vdciy5az.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما