دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 15450
در نمایشگاه بین‌المللی قرآن انجام شد:

رونمایی از اولین شماره فصلنامه قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران

قم نيوز : قم نیوز: نخستین شماره از فصلنامه قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران با عنوان «آیت» در نمایشگاه بین‌اللملی قرآن کریم تهران رونمایی شد.
رونمایی از اولین شماره فصلنامه قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران،  در حاشیه این رونمایی که با حضور مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تمام مطالب فصلنامه علمی ترویجی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران «آیت» با موضوع قرآن از سوی بانوان طلبه به نگارش درمی‌آید.

وی افزود: این نشریه علاوه بر این که تعداد زیادی از مقالات قرآنی خواهران طلبه را در خود جای داده است، به معرفی برخی مراکز پژوهشی قرآنی نیز پرداخته و برخی شخصیت‌های قرآنی را نیز معرفی کرده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه اکنون شاهد انتشار نخستین پیش‌شماره از این فصلنامه هستیم، اظهار امیدواری کرد این نشریه مورد توجه و استقبال طلاب برادر و خواهر و قرآن‌پژوهان قرار گیرد تا بتوان از نظرات آنان در شماره‌های آتی این فصلنامه بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به سایر اقدامات معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در حوزه قرآن اظهار داشت: بخش اعظم این فعالیت‌ها در محدوده تحقیقات پایانی مقطع سطح دو و پایان‌نامه‌های سطح سه است.

خالقی افزود: از میان حدود 27 هزار تحقیق پایانی نگارش شده در سطح دو (کارشناسی) 27 درصد دارای موضوعات قرآنی هستند و دومین موضوع مربوط به پایان‌نامه‌های سطح سه (کارشناسی ارشد) نیز قرآن است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعال شدن هسته‌های پژوهشی ویژه فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: حدود 150 مقاله با موضوع قرآنی از سوی این هسته‌های پژوهشی در دست تهیه قرار دارد.

وی گفت: حدود 62 کانون پژوهشی و 35 انجمن پژوهشی در مقاطع تحصیلی سطح دو و سطح سه نیز در عرصه قرآنی فعال هستند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdce7e8z.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما