چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 15484
استاندار قم:

احیای نمازجمعه، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در مراسم تجلیل از نیم قرن تلاش حاج علی آقا محمدی در مناصب و مسئولیت‌های انقلابی به ویژه ستاد نماز جمعه قم، تجلیل از وی را تجلیل از ارزش‌های اسلامی و انقلابی عنوان کرد و گفت: احیای نمازجمعه، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
احیای نمازجمعه، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرمرضا پیریایی در مراسم نکوداشت تلاشگر عرصه دین و انقلاب و خادم نماز جمعه قم، «حاج علی آقا محمدی» که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه نماز جمعه اظهار کرد: ملت ایران، پس از پیروزى انقلاب اسلامى به ارزش و اهمیت نماز جمعه و حساسیت این نهاد مقدس به خوبى پى برده و همواره حضور باشکوه و وحدت بخشی را در این میعادگاه داشته است.
 
استاندار قم با بیان اینکه امروز استانداری افتخار دارد تا از خدمات خالصانه نیم قرن تلاش حاج علی آقا محمدی در ستاد نماز جمعه قم و دیگر سوابق و مسئولیت‌های انقلابی تجلیل کند برگزاری این مراسم را در راستای تجلیل از مفاخر و چهره‌های ارزشی و نخبگان فرهنگی استان برشمرد و افزود: بزرگداشت مفاخر و نخبگان به عنوان وظیفه مهم دینی می‌تواند آثار و برکات زیادی را برای جامعه به دنبال داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه از طریق این بزرگداشت‌ها و تجلیل‌ها نسل جوان نسبت به سرمایه‌های ارزشمند جامعه و هویت فرهنگی، ملی و دینی خود شناخت پیدا می‌کند اظهار داشت: تجلیل از حاج علی محمدی در واقع تجلیل از تمام خوبی‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.
 
پیریایی افزود: حاج علی آقا محمدی بیش از سه دهه از عمر با برکت خود را در خدمت خالصانه به نهاد نماز جمعه، این ستون فقرات عبادات عمومی آن هم در شهر مقدس قم که برای کشور محور به شمار می‌رود صرف کرده است.
 
وی ضمن تبریک به مدیریت جدید ستاد نماز جمعه قم ابراز امیدواری کرد که این مجموعه بتواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود زمینه برپایی هر چه باشکوه‌تر این فریضه را فراهم آورند.
 
استاندار قم با اشاره به اهمیت نماز جمعه قم در سطح ملی آن را در تراز انقلاب اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه شهر مقدس قم و همچنین ائمه جمعه قم از ابتدای اقامه نماز جمعه تا کنون نقش محوری برای کشور داشته و دارند و در واقع سایر نماز جمعه‌هایی کشور مولود نماز جمعه و ائمه جمعه قم هستند.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محراب بیان داشت: دشمنان وقتی به اهمیت جایگاه نماز جمعه این کانون محوری و وحدت بخش نظام پی بردند آن را آماج حملات قرار داده و گمان کردند که با شکستن و از میان برداشتن این محور می‌توانند نظام اسلامی را از پای درآورند اما از این امر غافل بودند که این اقدامات مذبوحانه آن را به فرصتی بزرگ برای نظام اسلامی تبدیل خواهد کرد.
 
پیریایی احیای نمازجمعه بعد از انقلاب اسلامی را یکی از برکات و دستاوردهای عظیم انقلاب و امام راحل دانست و گفت: افراد مختلفی در طول سال‌های برپایی نماز جمعه شهر مقدس قم در این عرصه تلاش و خدمت کرده‌اند که زحمات آن‌ها قابل تقدیر است.
 
استاندار قم با بیان اینکه کار اصلی انقلاب اسلامی احیای ارزش‌ها و تقویت باورهای دینی است افزود: مسئولان فرهنگی استان، نخبگان فرهنگی و صاحبنظران در این عرصه می‌توانند با هم اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی همانند نهاد روحانیت، هیئات مذهبی و ستاد نماز جمعه به توفیقات بیشتری در عرصه فرهنگ دست یابند.
 
در این مراسم پیام آیت الله مومن و آیت الله یزدی در تجلیل از خدمات صادقانه حاج علی آقا محمدی در عرصه ستاد نماز جمعه قم قرائت شده و لوح سپاس استاندار قم نیز به پاس نیم قرن حضور ایشان در مسئولیت‌های انقلابی به ویژه مدیریت ستاد نماز جمعه اهدا شد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbaab8.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما