چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 15543
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد:

نوسازی و تجهیز ناوگان جمع‌آوری پسماندهای عفونی قم.

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از نوسازی و تجهیز ناوگان جمع‌آوری پسماندهای عفونی قم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد.
نوسازی و تجهیز  ناوگان جمع‌آوری پسماندهای عفونی قم.
به گزارش قم نيوز، سيد سيف‌الدين موسوي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش پسماندهاي عفوني اظهار كرد: یک دستگاه کامیونت مجهز به سیستم کنترل و جمع‌آوری شیرابه پسماندهای عفونی به ناوگان سازمان مديريت پسماند اضافه شد.

وي با بيان اينكه روزانه بیش از 4 هزار و 500 کیلوگرم پسماندهای عفونی در مراکز درمانی قم تولید می‌شود گفت: با توجه به شرایط ویژه و خطرزايی اینگونه پسماندها، بايد کنترل دقیقی بر روند جمع‌آوری، حمل و امحای آن صورت گيرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به ماده هفت قانون مدیریت پسماندها مصوب سال 1383 مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: بر اساس اين قانون مدیریت پسماندهای عفونی که جزو پسماندهای ویژه محسوب شده، بر عهده تولید کننده است ولی این سازمان با وجود وظیفه ذاتی خود و در راستاي حفظ و ارتقای سطح بهداشت جامعه تاکنون نسبت به جمع‌آوری و امحای پسماندهای پزشکی برابر دستورالعمل‌های موجود اقدام كرده است.

وي ادامه داد: جمع‌آوری و حمل پسماندهای پزشکی به علت دارا بودن شیرابه تابع شرایط خاص خود است که مهمترین آن سیستم نگهداری شیرابه است که در خودروی جدید تدابیر لازم در این خصوص لحاظ شده و علاوه بر آن فضای نگهداری پسماندها نیز افزایش پیدا کرده است.

موسوي با اشاره به مشکلات موجود در روند جمع‌آوری پسماندهای پزشکی گفت: اغلب سیستم‌های نگهداری و شوتینگ مراکز درمانی غیر استاندارد و فرسوده است که این خود روند جمع‌آوری کند كرده و در برخي از مواقع غیر ممکن اين كار را غير ممكن می‌كند بنابراين لازم است مسئولان مراکز نسبت به نوسازی و رفع مشکلات اين بخش اقدام كنند.

وی از نوسازی و تجهیز ناوگان جمع آوری پسماندهای عفونی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد و افزود: با ورود خودروی جدید که طبق معیارهای بهداشتی تجهیز شده است، ضمن حفظ بهداشت عمومی، سرعت جمع‌آوری و انتقال پسماندها از مراکز درمانی و شهر سرعت بیشتری بگیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم يادآور شد: پسماندهای جمع‌آوری شده به سایت دفن البرز واقع در کیلومتر 14 جاده کوه سفید منتقل و به صورت بهداشتی امحا می‌شود.

انتهای خبر/123
https://qomnews.ir/vdchxmnz.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما