چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 15599
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم خبرداد:

تشکیل ۲۲ هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: از ابتدای تاسیس مرکز درمان ناباروری در سال ۸۷ تاکنون ۲۲ هزار پرونده در این مرکز تشکیل شده است.
تشکیل ۲۲ هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری قم
 به گزارش قم نیوز، محمدابراهیم فقیه زاده با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در عرصه پزشکی اظهار کرد: از سال های جنگ تحمیلی حرکتی برای رفع وابستگی های در زمینه پزشکی و علوم درمانی توسط دانشمندان جوان آغاز شد که منشاء خیرات زیادی شد و پژوهشگاه رویان پایه ریزی شد.
 
وی اضافه کرد: مرحوم کاظم آشتیانی با ایجاد پژوهشگاه رویان علاوه بر حل مشکلات درمانی مردم، از خارج شدن شدن ارز جلوگیری کرد و دانش درمان ناباروری در کشور روزآمد شد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم مرکز درمان ناباروری قم را یکی از مراکز شاخص در این حوزه دانست و افزود: در این مرکز فعالیت های درمانی منطبق بر نظرات فقهای شیعه است که از افتخارات کشور است.
 
وی اضافه کرد: در برخی از کشورهای مراکز درمان ناباروری موجود فعالیت هایشان براساس شریعت اسلامی نیست، لذا مردم آن کشورها علاقه دارند بحث درمان ناباروری را در کشورهای اسلامی از جمله ایران پیگیری کنند.
 
فقیه زاده با اشاره به بحث توریسم درمانی گفت: مرکز درمان ناباروری قم اولین مرکز توریسم درمانی کشور است که مجوز سازمان میراث فرهنگی را کسب کرده است و تاکنون مذاکراتی با مسئولین کشور مالزی صورت گرفته است تا یک مرکز درمان ناباروری نیز در ایالت کلانتان مالزی تاسیس شود.
 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به آمار فعالیت های مرکز درمان ناباروری قم اظهار کرد: از ابتدای تاسیس مرکز درمان ناباروری در سال 87 تاکنون 22 هزار پرونده در این مرکز تشکیل شده است و هر روز 25 تا 30 پرونده در این مرکز تشکیل می شود.
 
وی اضافه کرد: در هر روز بیش از 450 زوج به مرکز درمان ناباروری قم مراجعه می کنند.
 
فقیه زاده اتباع خارجی را 3 درصد مراجعه کنندگان به مرکز درمان ناباروری قم دانست و افزود: البته اتباع افغانی و عراقی در این آمار لحاظ نشدند و بیشترین حجم بیماران خارجی از کشورهای ترکیه و آذربایجان است.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه مراکز درمانی دیگر در کشور فعالیت می کند، اما بیماران خارجی با توجه به ارادت شان به حضرت معصومه برای درمان به شهر قم می آیند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به فعالیت های این نهاد برای معرفی مرکز درمان ناباروری گفت: با همکاری شهرداری قم در هفته فرهنگی قم شهرآیوتایای تایلند نمایشگاهی از فعالیت های جهاد دانشگاهی از جمله مرکز درمان ناباروری را برپا کردیم.
 
فقیه زاده مرکز درمان ناباروری قم را دارای ظرفیت خوبی دانست و افزود: ورود بیماران داخلی و خارجی به استان قم فرصت خوبی را مهیا کرده است تا در زمان حضور آنها در شهر قم در زمینه گسترش فرهنگ ناب اهل بیت در میان این بیماران فعالیت هایی صورت بگیرد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به هزینه های درمان در مرکز درمان ناباروری قم اظهار کرد: هزینه های درمان ناباوری در قم بسیار کمتر از هزینه درمان ناباروری در کشورهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است و وجود چنین فضایی در قم، زمینه را برای تولید ثروت ایجاد کرده است.
 
وی اضافه کرد: پژوهشگاه رویان در استان اصفهان توانسته است گردشگران خارجی بسیاری را از کشورهای غربی جذب کند.
 
انتهای پیام /123
https://qomnews.ir/vdci3waz.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما