دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 15647
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

هدف استکبار،معروف شدن منکرات در جوامع اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام میر باقری تصریح کرد:هدف استکبار جهانی، معروف شدن منکرات و منکر شدن معروفات در جوامع اسلامی است.
حجت الاسلام میر باقری
حجت الاسلام میر باقری
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مهدی میر باقری در همایش گرامیداشت شهدی امر به معروف و نهی از منکر قم با تاکید بر حفظ یاد و خاطره همه شهدای اسلام گفت:یکی از دستورات مهم اسلام امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه است.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود:سید الشهدا و یارانش اگر با حادثه عظیم کربلا، جغرافیای خلقت را تحت تاثیر قرار دادند اهداف مقدسی چون امر به معروف و اصلاح جامعه را دنبال کردند و ما باید به پیروی از مکتب اسلام و تشیع در جهت احیا و اقامه امر به معروف درجامعه تلاش کنیم.
 
وی درباره سطوح امر به معروف نیز خاطرنشان کرد:گاه تنها فردی خود به معروف عمل می کند اما اشاعه امر به معروف مقامی بالاتر دارد که مسلمانی با اعمال نیک خود معروف را در جامعه تبیین نماید و در سطح بالاتر اقامه معروف یعنی مبارزه برای از میان بردن منکرات و تبدیل ان به معروفات است.
 
حجت الاسلام میر باقری اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر عصر معاصر بود که تاثیرات شگرفی در جهان گذاشت و امام خمینی(ره) بارها در سخنانش به این موضع اشاره کرد.
 
وی جایگزین شدن اخلاق الهی به جای مادی را یکی از آثار مهم امر به معروف خواند و گفت:ما در جنگ اخلاق به سر می بریم و استعمار جهانی تلاش می کند منکرات در جامع اسلامی معروف و معروف ها منکر شوند تا بتوانند در چنین فضائی به اهداف و منفعت های خود دست یابند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد:اگر شهدای امر به معروف جان خود را از دست دادند و به جای عافیت طلبی، شهادت برگزیدند به دلیل اصلاح جامعه و مقابله با منکرات بود در حالی که قبل از انقلاب فضا به گونه ای بود که در همین دانشگاه تهران، دانشجویان از نماز خواندن و حجاب داشتن خجالت می کشیدند و انقلاب در دامان خود چه شهدای بزرگی را تربیت کرد.
 
حجت السالام میر باقری فرهنگ ستیزی را یکی از راهکارهای مهم استعمار برای دست یافتن به اهداف شومش خواند و گفت:استعمار جریان سلطه خود را تا خاورمیانه علیه اسلام گسترش داده است و در این جنگ فرهنگی ارزشهای اخلاقی و الهی را نشانه رفته است.
 
وی با اشاره به علائم آخر الزمان خاطرنشان کرد:آخر الزمان دارای علائم مختلفی است که یک سلسله حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله و همچنین علائم سیاسی و اجتماعی در جهان رخ می دهد اما مهم ترین علائم آخر الزمان فرهنگی است که در خاورمیانه به دلیل فعالیت های استعمار به وجود می آید.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد:در جهان استعمار پرچمدارانی وجود دارند که وظیفه شان دگرگونی فرهنگی در جهان است و امروز متاسفانه با اقدامات خود کار را به جائی رسانده اند که در دنیای اسلام عده ای بگویند پوشش اسلامی مخالفت با آزادی و کرامت است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdccmeqs.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما