دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 15648

تربیت بدنی قم پنجمین حضور در لیگ برتر شطرنج را تجربه می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: تیم تربیت بدنی به نمایندگی از هیئت شطرنج استان قم امسال پنجمین حضور متوالی خود با مردان شطرنج باز قم را در مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور تجربه می‌کند.
تربیت بدنی قم پنجمین حضور در لیگ برتر شطرنج را تجربه می‌کند
 به گزارش قم نیوز، فصل جدید لیگ برتر شطرنج در حالی از دو هفته دیگر استارت می خورد که از سال 1387 شطرنج بازان قم در قالب تیم تربیت بدنی در مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور حضور دارند و امسال نیز قصد دارند تیمی قوی و مدعی به لیگ برتر کشور اعزام کنند.
 
مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور آوردگاه حضور برترین های این رشته ورزشی اعم از ملی پوشان مطرح رده های سنی مختلف و همچنین چهره های سرشناس خارجی از کشورهای دیگر است و از قم نیز جوانانی مستعد در لیگ برتر حضور می یابند.
 
این یازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه های کشور است که به شکل دوره ای از روز ششم شهریور ماه با شرکت تیم های مدعی قهرمانی مرحله نخست را رسما آغاز خواهد کرد و شطرنج بازان قم نیز با تیم تربیت بدنی در این رقابت ها به رقابت با حریفان می پردازند.
 
در حالی که میزبان رقابت های هفته نخست فصل جدید مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه های کشور مشخص شده است، هیئت شطرنج استان مازندران از تیم های شرکت کننده در جدال تیم ها در رقابت های هفته نخست فصل جدید لیگ برتر میزبانی می کند.
 
از سوی دیگر با توجه به برخی شرایط در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون برای تیم های حاضر در این رقابت ها، داشتن لباس متحدالشکل برای تمام اعضای تيم الزامی بوده و در صورت عدم رعایت از حضور بازیکن و یا بازیکنان در ارنج اصلی تیم جلوگیری به عمل خواهد آمد، ضمن اینکه حضور سرپرست يا نماينده تيم‌ها در زمان مسابقات الزامی است و بازیکن حق بازی کردن همزمان در دو باشگاه را ندارد.
 
همچنین هر گونه اعتراض به رأی داور بايد حداکثر دو ساعت بعد از مسابقه کتباً به هیئت ژوری مسابقات اعلام شود و رای هیئت ژوری به عنوان مرجع رسيدگی لازم الاجرا است، ضمن اینکه زمان بازی 90 دقیقه به اضافه30 ثانیه برای هر حرکت از اولین حرکت، برای هر دو بازیکن در نظر گرفته می شود و برای يک بازی حداقل حضور سه بازيکن الزامی است زیرا در غير اين صورت تيم چهار بر صفر بازنده محسوب می شود.
 
کاپيتان هر تيم می‌بایست ترکيب هر بازی را یک ساعت قبل از شروع بازی به داور مسابقه تسليم کند، ضمن اینکه رده‌بندی تيم‌ها براساس امتيازات کسب شده انجام می گيرد و چنانچه دو و يا چند تيم در امتيازی برابر بودند از شکست امتياز برای تعيين تيم برتر استفاده می‌شود.
 
در پایان رقابت های لیگ برتر شطرنج باشگاه های کشور به تيم‌های اول تا سوم کاپ، حکم و مدال تعلق خواهد گرفت در حالی که تیم اول 30 میلیون ریال جایزه نقدی می گیرد و به تیم دوم نیز مبلغ 20 میلیون ریال و تیم سوم 15 میلیون ریال خواهد رسید.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdj90f.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما