پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 15671
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

مطالبه عموم مردم از دولت جدید حل مشکلات معیشتی است

قم نيوز : قم نیوز: عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز یکی از مطالبات جدی اقشار مختلف کشور از دولت و کابینه جدید، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است.
حجت الاسلام محمود رجبی، عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم
حجت الاسلام محمود رجبی، عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 به گزارش قم‌نیوز، حجت الاسلام محمود رجبی با اشاره به ضروری‌ترین اقدام دولت و وزرای جدید اظهار کرد: دولت و نظام اسلامی باید هم دربعد معیشت مادی مردم و هم در تامین نیازهای معنوی تلاش‌های لازم را انجام دهد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز تحریم‌ها در کنار عوامل دیگر تا حد زیادی مشکلاتی را به کشور تحمیل کرده بنابراین به همین دلیل نیاز  است که دولت جدید با همت خود و عدم ورود به مسائل حاشیه‌ای همراه با استفاده از همه صاحب‌نظران از هر طیفی، صادقانه برای حل مشکلات معیشتی مردم کارهای کارشناسی انجام دهد.
 
وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی کنونی تمام اقشار مختلف کشور از دولت و وزرای جدید حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است.
 
قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرموده‌اند که فرهنگ اسلام وانقلاب مظلوم واقع شده و بهای لازم به آن داده نشده است، درجامعه امروز ما این نیاز احساس می‌شود که در حوزه فرهنگ دینی و انقلابی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای از سوی دولت انجام گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی باید توجه داشت که شعارها و رهنمود‌های امام به جد مورد توجه قرار گیرد و بیانات مقام معظم رهبری نیز در حوزه فرهنگ انقلابی و دینی پیگیری شود.
 
رجبی افزود: دولت جدید باید از نخبگان وافراد لایق و شایسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور و نیز نهادهایی که در حوزه فرهنگی فعال هستند، استفاده کند.
 
وی به اسلام ناب محمدی مورد نظر امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: باید در دولت جدید نسبت به ارائه و ترویج اسلام اصیل و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی سرمایه‌گذاری شود که در ابتدا این فرهنگ در ابعاد فردی و اجتماعی عرضه شود و سپس در نهادینه‌سازی فرهنگ انقلاب اسلامی تلاشی شده باشد.
 
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید تلاش شود که مظاهر مادی مانند معماری کشور از لحاظ ظاهری و فیزیکی گویا و انتقال‌دهنده فرهنگ دینی و انقلابی باشند.
 
ناهیان از منکر مظلوم واقع نشوند
 
وی به مسئله عفاف وحجاب اشاره کرد و افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر به خصوص در بحث حجاب و عفاف بسیار دارای اهمیت است که در دولت جدید باید به این مورد توجه نشان داده شود.
 
رجبی با تاکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی وضع به گونه ای باشد که ناهیان از منکر مظلوم واقع شوند و هیچ حمایت جدی از آنها نشود، اظهار کرد: باید فضای جامعه به گونه ای باشد که اگر فردی امر به معروف و نهی از منکر کرد از سوی مردم و دولت و نهادهای مرتبط مورد حمایت باشد. 
 
وی تاکید کرد: نباید افراد هنجارشکنی به خود این جرات را دهند که در برابر این افراد موضعی بگیرند و یا دست به جنایات بزنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان در باره نحوه تعامل دولت جدید با جامعه جهانی گفت: دولت جدید در برخورد با جامعه بین المللی باید توجه داشته باشد که  تدبیر و عقلانیت درجایگاه خود محفوظ است اما نباید از اصول و حقوق مسلم ایرانیان کوتاه آمد.
 
وی تاکید کرد: دشمنان باید بدانند که این دولت و هر دولت دیگری که بر سرکار بیاید به هیج وجه حاضر نیست از خطوط قرمز و مطالبات به حق نظام اسلامی کوتاه بیاید.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcjvmev.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما