پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 15676
آیت الله حسینی بوشهری:

مسجد قلب تپنده حیات اسلام است/ صهیونیستها به دنبال تخریب مسجد الاقصی هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: هدف صهیونیستهای غاصب از حفاری در مسجد الاقصی تخریب این مکان مقدس است.
مسجد قلب تپنده حیات اسلام است/  صهیونیستها به دنبال تخریب مسجد الاقصی هستند
 به گزارش قم‌نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری غروب چهارشنبه در همايش روز جهانی مساجد که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: مسجد از صدر اسلام دارای کارکردهای فراوانی در زمینه های تربیتی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی بوده است و مساجد در انقلاب نیز زمینه سار پیروزی بودند.
 
کارکردهای مساجد
 
وی با تاکید بر لزوم احیای این کارکردها ادامه داد: مسجد تنها محلی برای عبادت نیست و دارای ابعاد آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، سیاسی، رسانه‎ای، روحی و روانی است و پیام مسجد پیام محبت و دوستی و برادری است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کارکرد آرام بخشی مساجد تصریح کرد: در روایتی از معصوم است که هرگاه مشکلات بر شما غلبه کرد به مسجد بروید و دو رکعت نماز بخوانید تا گره از کارتان باز شود.
 
وی با انتقاد از اینکه در برخی مساجد از همه کارکردهای آن استفاده نمی شود اظهار داشت:مسجد قلب تپنده حيات اسلام و دارای كاركردهای بسيار زيادی در اسلام است كه اوج اين كاركردها در زمان صدر اسلام به وضوح قابل رويت است.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه کلمه مسجد 28 بار در قرآن آمده اضافه کرد: شش بار مساجد، یکبار مسجد الاقصی و در دفعات دیگر واژه مسجد به کار رفته که نشانه اهمیت آن در اسلام است و حتی فلسفه جهاد حفظ مسجد و عبادت الهی است.
 
مسجد قلب تپنده اسلام است
 
وی با بیان اینکه مسجد قلب تپنده حیات اسلام است تاکید کرد: مسجد باید کانون و محور فعالیت‎های ما قرار گیرد، حتی در اسلام گفته می‎شود افراد در خانه خود محلی را به عنوان مسجد انتخاب کرده و در آن مکان به عبادت بپردازند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به نامگذاری سالروز جهانی مسجد تصریح کرد: اين روز به بهانه سالگرد آتش‌سوری بيت‌المقدس به دست صهيونيست‌ها در سال 1348 نامگذاری شده استغ در آن ماجرا صهیونیستها منبر و مقداری از سقف این مسجد را تخریب کردند که با واکنشهای تند روبرو شد.
 
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) که آن موقع در نجف بودند، فرمودند این مسجد تعمیر نشود تا اثار جنابت باقی بماند اما حکومت شاه ملعون برای بازسازی آن از مردم کمک گرفت.
 
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هنوز هم اسرائيل به بهانه كشف معبد سليمان به حفاری در مسجد می‌پردازد و قصد جسارت و تخریب آن را دارد. جایی که محل حضور انبیاء و معراج پیامبر اسلام بوده است.
 
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) عنوان کرد: چهار نقطه در زمین قصر بهشتی است که از آن جمله مسجدالاقصی، مسجدالحرام و مسجدالنبی و ... می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcepp8z.jh8nfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما