شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 15704
ویژه ایام محرم

نمایش امیرکبیر در قم به روی صحنه می‌رود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل موسسه تئاتر طراوت استان قم از اجرای نمایش امیرکبیر ویژه ایام محرم در قم خبر داد.
نمایش امیرکبیر در قم به روی صحنه می‌رود
به گزارش قم نیوز، محمدرضا شاهمردی امروز با اشاره به اجرای نمایش امیرکبیر اظهار داشت: این نمایش ویژه ایام عزاداری محرم و اباعبدالله الحسین (ع) بوده و ایام محرم به روی صحنه می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: محمد امینی مدیر تولید،‌ سالار حسینی‌فرد دستیار کارگردان، زینب خلیلی منشی صحنه و حمیدرضا هادی طراح و مجری گریم این نمایش است.
 
مدیر عامل موسسه تئاتر طراوت استان قم عنوان کرد: مریم هادی اطهر، احمد شریفی‌فرد،‌ بهناز انارکی، مهدی خجسته و مرتضی عقیقی به نقش‌آفرینی در این نمایش می‌پردازند.
 
وی با اشاره به داستان نمایش امیرکبیر گفت: جسد امیرکبیر پس از قتلش با اجازه شاه توسط همسرش از کاشان به کربلا منتقل می‌شود، قصه انتقال جسد امیرکبیر از کاشان به کربلا سبب می‌شود وارد داستان و هم‌آلودی درباره خدمات و کمک‌های امیرکبیر به اسلام، عزاداری‌های امام حسین (ع) و ایران شویم و سپس خیانت‌های قاجار به کشور بازگو می‌شود.
 
شاهمردی یادآور شد: هدف از اجرای این نمایش بازنگری شخصیت‌های ملی و مذهبی ایران است که از منظر مذهب تشیع و بازنگری شخصیت‌های برجسته تاریخ ایران شایان توجه هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بازنگری شخصیت امیرکبیر بر مبنای تشیع مهم‌ترین رویکرد این نمایش است و بر مبنای خدمات امیرکبیر به عزاداری‌های امام حسین (ع) و مبارزات وی با بدعت‌ها پرداخته می‌شود.
 
مدیرعامل موسسه تئاتر طراوت استان قم عنوان کرد: داستان این نمایش به سوی خدمات و مظلومیت‌های امیرکبیر تمرکز دارد چراکه عشق به امام حسین (ع)، شهادت، ایثار و مذهب تشیع سبب شده امیرکبیر در دل تاریخ ماندگار شود.
 
وی تصریح کرد: مردم پس از 200 سال همچنان از امیرکبیر به عنوان اسطوره نام می‌برند و ما می‌خواهیم با نشان دادن زندگی امیرکبیر در ماه محرم بگوییم فرهنگ ایثار، شهادت و عاشورا فرهنگی ماندگار است و هر کس خود را به این فرهنگ متصل کند خدا از وی راضی خواهد بود و در دل تاریخ می‌تواند جاویدان باشد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgtu9q.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما