سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 15753
آیت‌الله علوی گرگانی:

بزرگداشت دهه کرامت تعظیم شعائر الهی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم با تاکید بر بزرگداشت دهه کرامت گفت: این کار جزو تعظیم شعائر الهی و به عنوان یکی از وظایف مسلمانان محسوب می‌شود.
بزرگداشت دهه کرامت تعظیم شعائر الهی است
به گزارش قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش‌از ظهر امروز در جمع اعضای شورای مرکزی بزرگداشت دهه کرامت اختلاف در کیفیت افراد را یکی از نشانه‌های قدرت خداوند دانست و اظهار کرد: این مفهوم با نگاهی به آیات قرآن قابل برداشت است.
 
وی با تاکید بر تعظیم شعائر الهی عنوان داشت: بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و خاندان اهل بیت(ع) که در رأس آنها حضرت محمد(ص) قرار دارد بهترین شعائر محسوب می‌شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سفر حضرت فاطمه معصومه(س) به ایران و رسیدن ایشان به قم خاطرنشان کرد: آن حضرت زمانی که در ساوه حضور داشتند از یارانشان پرسیدند چه زمانی به قم خواهند رسید و این امر نشان می‌دهد ایشان می‌دانستند که در قم رحلت خواهند فرمود.
 
وی ادامه داد: دهه کرامت فرصتی است که باید کمال احترام و تعظیم شعائر در آن صورت بگیرد؛ ستاد بزرگداشت دهه کرامت بسیار ارزشمند است و به یقین موجب شفاعت از سوی حضرت معصومه(س) در روز قیامت خواهد بود.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده در دهه کرامت باید در دستور کار همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گیرد گفت: جایگاه حضرت معصومه(س) در روایات اسلامی بسیار بالاست به طوری که امام صادق(ع) در حدیثی که پیش از ولادت امام موسی کاظم(ع) پدر گرامی آن حضرت بیان فرمودند عنوان کردند که زیارت این بانوی کریمه اگر با معرفت صورت بگیرد موجب ورود انسان به بهشت خواهد بود.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: برگزاری جشن‌های دهه کرامت در سطح بین‌المللی باید در دستور کار قرار بگیرد و در این میان جشن‌های رضوی و فاطمی باید رونقی فراتر از میزان کنونی داشته باشند.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcae0n6.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما