يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 15798
مدیرکل روستایی استانداری قم:

رویکرد فرهنگی در روستاها در اولویت قرار گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: براساس دستورالعمل ریاست جمهوری، توجه به گسترش مسائل فرهنگی در روستاها، در اولویت قرار گرفته است.
رویکرد فرهنگی در روستاها در اولویت قرار گرفته است
به گزارش قم نیوز، علی اصغر بخشی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه امور روستایی استان قم در امسال اظهار کرد: امسال در هفته دولت 36 پروژه عمرانی به ارزش 118 میلیارد ریال ازطریق دستگاه‌های اجرایی و 17 پروژه به ارزش چهار و نیم میلیارد ریال توسط دهیاری‌ها افتتاح شده است.
 
مدیرکل امور روستایی استانداری قم افزود: اهم پروژه‌های افتتاح شده دستگاه‌های اجرایی شامل خانه‌های عالم، کتابخانه روستایی، طرح‌های‌هادی و تکمیل و احداث راه‌های روستایی بوده است و پروژه‌های دهیاری‌ها نیز به احداث ساختمان‌های دهیاری‌ها و احداث پارک برای کودکان و ساخت المان گلزار شهدا اختصاص یافته است.
 
وی تصریح کرد: با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در هفته دولت سه پروژه مهم به بهره برداری رسید که شامل خانه عالم روستای خلج آباد و کتابخانه و کانون فرهنگی روستای طایقان می‌شود.
 
بخشی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: اولین شورای فرهنگی روستایی استان با حضور اعضای شورای فرهنگی روستا و بخشدار و امام جمعه محترم سلفچگان در محل کانون فرهنگی روستای طایقان شروع به کار کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در ماه آینده، 4 شورای فرهنگی دیگر در سایر بخش‌ها به عنوان پایلوت راه‌اندازی می‌شوند و بعد از رفع نواقص، این شورا به روستاهای دیگر نیز تسری داده می‌شود.
 
مدیرکل امور روستایی استانداری قم با اشاره به شرح وظایف شوراهای فرهنگی روستایی تاکید کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی روستا، جذب مشارکت‌های فرهنگی در داخل و خارج روستا برای فعالیت‌های فرهنگی و سایر فعالیت‌های مرتبط در این شوراهای فرهنگی روستایی انجام می‌شود و مقرر شده است که احکام اعضای شورا توسط بخشدار و امام جمعه مشترکا صادر شود.
 
وی تصریح کرد: این شوراها زیر نظر شورای فرهنگ عمومی بخش‌ها فعالیت می‌کنند.
 
بخشی با اشاره به دیگر به فعالیت‌های دفتر امور روستایی گفت: توسعه فرهنگ روستایی در روستاها، از دیگر فعالیت‌های این دفتر است و سال گذشته 37 خانه قرآن روستایی در سطح روستاهای استان با محوریت روحانی مستقر و  همکاری دهیاری‌ها تشکیل شده است که ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، تاکنون 3 مرحله مسابقه در سطح روستا و سطح بخش و استان با محوریت این خانه‌های روستایی برگزار شده است.
 
مدیر کل امور روستایی استانداری قم تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته، بحث تربیت مربی قرآن ویژه بانوان روستایی بوده که با همکاری دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است.
 
وی افزود: امروز با حضور 160 نفر از مربیان، دوره آموزشی مربی قرآن روستایی آغاز شده که تا یک هفته به طول می‌انجامد و بعد از موفقیت در آزمون‌ها، مجوز برگزاری دوره‌های قرآنی در روستاها توسط این مربیان، صادر می‌شود.
 
بخشی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که برای شکوفایی استعدادهای قرآنی، باید از کودکی فعالیت‌های آموزشی قرآن کریم آغاز شود و به همین منظور، مربیان شرکت کننده، در وهله اول به نونهالان آموزش می‌دهند تا  نونهالان از سنین کودکی با قرآن مأنوس شوند.
 
مدیرکل امور روستایی استانداری قم، با اشاره به تغییر رویکرد دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته، دستورالعملی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در روستاها صادر شد و از سال گذشته تشکیل کمیته‌های فرهنگی استان و بخش‌های تابعه، در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: امیدواریم در چند سال آینده ضعف‌های فرهنگی روستایی نیز با این رویکرد کمتر شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcjoaev.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما