سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 15880
نماینده فقهی-حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان:

جمهوری اسلامی تجارب خود را در اختیار زنان مسلمان قرار می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده فقهی ـ حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با کمال اشتیاق این آمادگی را دارد که تجارب چندین ساله خود را در اختیار خواهران مسلمان قرار دهد.
جمهوری اسلامی تجارب خود را در اختیار زنان مسلمان قرار می‌دهد
به گزارش قم‌نیوز، بانو مجتهده‌صفاتی در همایش بین‌المللی اتحادیه زن مسلمان که در ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و با حضور جمع کثیری از فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام برگزار شد، به تشریح شرایط زنان در دنیای امروز پرداخت و با بیان اینکه غرب در صدد متلاشی کردن بنیان خانواده است، اظهار داشت: در جهان مدرن امروز سعی می‌شود میان زن و مرد از لحاظ قوانین، مقررات، حقوق و وظایف، وضع واحد و همانندی به وجود بیاید.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم، این مسئله را تفاوت میان نظر اسلام و سیستم‌های غربی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا برای تبیین مواضع صحیح اسلام، نیاز به وحدت و همدلی در جهان اسلام داریم.
 
عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان جمهوری اسلامی، تبیین صحیح مواضع و راهکار اساسی برای حل معضلات زنان در جهان اسلام را نیازمند ایجاد سازمان‌هایی در سطح بین‌المللی دانست تا بتوانند چالش‌های موجود زنان را در جهان اسلام حل کنند.
 
وی با اشاره به ضرورت‌های تشکیل اتحادیه زنان مسلمان، تأکید کرد: این اتحادیه در حقیقت برای نزدیکتر شدن آراء، نظرات و رفع موانع و مشکلات زنان در عرصه‌های مختلف است.
 
بانو مجتهده‌صفاتی یادآور شد: تردیدی نیست که پیشرفت‌های جوامع بشری در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و مدرنیزه شدن آن، ارتباط معناداری با موقعیت زنان داشته است و این جریان در ابعاد وسیع و گسترده زندگی زنان و جایگاه اجتماعی آنان بوده است.
 
نماینده فقهی - حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان جمهوری اسلامی، اهمیت این موضوع را در دوران معاصر مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: موقعیت و جایگاه زنان در جوامع مختلف در معیارهای بین‌المللی به عنوان شاخصی برای ارزیابی میزان پیشرفت یا عقب‌ماندگی کشورها مطرح می‌شود و گاه به عنوان اهرم فشار سیاسی بر ضد کشورهای مستقل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری بانوان در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اذعان به اینکه اینگونه جهت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی در مبانی فلسفی و ارزشی خاص ریشه دارند که در بسیاری از موارد با مبانی دینی ناسازگارند، ابراز داشت: از این نظر به منظور اتخاذ مواضع اصولی و آگاهانه و خودداری از واکنش‌های منفعلانه در برابر این جریان‌ها، لازم است توجه ویژه‌ای به مباحث جنسیتی از نگاه اسلام و نگاهی به جریان مدرن و حضور زنان در عرصه‌های مختلف باشد تا راهگشای معضلات فراروی کسانی که می‌خواهند در مسیر صحیح قدم گذارند، قرار گیرد.
 
مؤلف تفسیر شریف «معاد از دیدگاه قرآن» با تأکید بر اینکه اسلام با داشتن منبع وحیانی قرآن عظیم که دستورات آن مطابق فطرت سلیم انسان است و نیز سیره و روش پیامبر اعظم (ص) و أئمه هدی (ع)، در این زمینه ظرفیت والایی دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با کمال اشتیاق این آمادگی را دارد که تجارب چندین ساله خود را در این زمینه در اختیار خواهران مسلمان قرار دهد.
 
بانو مجتهده‌صفاتی با بیان اینکه در گذشته همواره در جهان اسلام، میان مذاهب مختلف اسلامی، همدلی و وحدت وجود داشته است، یادآور شد: پدیده اختلاف و تفرقه میان مسلمین برخواسته از نقشه‌های شوم استکبار جهانی و قدرت‌های شیطانی است.
 
وی تصریح کرد: با نگاهی به گذشته روابط میان مذاهب گوناگون اسلامی درمی‌یابیم که هم مکتب تشیع و هم فرق تسنن، همواره با یکدیگر تبادل نظر داشته و نظرات مشترک خود را در حوزه‌های علمی، در قالب کتب و مناظرات تدوین کرده‌اند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbgwb8.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما