دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 1590

شبهات مربوط به غدیر در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم بررسی شد

قم نيوز : قم نیوز: شبهات مربوط به واقعه غدیر خم یكشنبه شب با حضور جمعی از پژوهشگران و نخبگان حوزوی در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم بحث و بررسی شد.
شبهات مربوط به غدیر در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم بررسی شد
به گزارش قم نیوز، یك استاد حوزه و دانشگاه در این نشست علمی در سخنانی اظهار داشت: با گذشت سالیان متمادی از واقعه غدیرخم، این حقیقت از ابعاد و جهات مختلف برای هر مسلمان دارای اهمیت ویژه ای است.

علی اصغر رضوانی خاطرنشان كرد: از نظر عقیده دیني، واقعه غدیرخم برای هر مسلمانی كه به پیامبر اكرم(ص) ایمان آورده و می خواهد از گفته ها و دستورات ایشان تبعیت نموده و سنت رسول الله(ص) را بجا بیاورد حایز اهمیت است.

وی با بیان اینكه غدیرخم حقیقتی است كه تا همیشه تاریخ مطرح بوده و در متن لحظه ها تكرار می شود تصریح كرد: مساله غدیرخم مساله الگودهی به جهان اسلام و وحدت و همبستگی بر محور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت بحث و بررسی واقعه غدیرخم تاكید كرد و گفت: متاسفانه برخی بحث از غدیر و امامت و ولایت حضرت علی(ع) را بی فایده بلكه زیان آفرین می دانند، اما بررسی دقیقتر این موضوع نه تنها این مساله را نفی كرده بلكه نكات مهمی را گوشزد می كند.

وی با بیان اینكه بحث از غدیر بحث از ریشه ها و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) است اظهار داشت: غدیر خم یك واقعیت انكارناپذیر بوده و امروزه می تواند به عنوان محور گفتگوی ادیان و مذاهب اسلامی مطرح شود.

رضوانی در ادامه افزود: واقعه غدیر خم از وقایع متواتر بوده و حتی بیش از ۲۶۶ نفر از محققان اهل سنت نیز آن را نقل كرده اند و در حقیقت غدیر خم واقعیتی است كه در راستای وحدت اسلامی مطرح بوده و باید آن را به درستی مطرح ساخت.

وی با اشاره به دشمنی و مخالفت بنی ‏امیه با حضرت علی(ع) و بنی هاشم خاطرنشان كرد: این مساله باعث نشد كه پیامبر اكرم(ص) از بیان حق و حقیقت صرف نظر كرده و ولایت و امامت علی(ع) را بیان نكند و در طول ۲۳ سال بعثت خود در هر جا و به هر نحو ممكن، این مساله را به همگان گوشزد می كرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.y9qrak9nzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما