پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 15921
آیت‌الله وافی:

جابه‌جایی مسئولیت‌ها، انتقال خدمت است نه قدرت

قم نيوز : قم نیوز: تولیت سابق مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از مسئولان خدمت رهبری رسیدند و گفتند انتقال قدرت در کشور امری طبیعی است بنده می‌گویم انتقال خدمت انتقال خدمت به خدمت است و امروز خادمی فرسوده و کم توان می‌رود و خادمی با نشاط عهده‌دار مسئولیت می‌شود.
جابه‌جایی مسئولیت‌ها، انتقال خدمت است نه قدرت
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله ابوالقاسم وافی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: از 17 بهمن سال 79 هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع) با حکم مقام معظم رهبری که توسط رئیس دفتر محترم ایشان حجت‌الاسلام گلپایگانی قرائت شد افتخار خدمت رسانی در این مسجد را پیدا کردم.
 
وی تاکید کرد: تعبیراتی که در حکم معظم له بود وسیله‌ای برای توسعه این مکان مقدس شد؛ ایشان در این حکم مسجد مقدس جمکران را پایگاه عظیم تشیع دانستند و این مکان را دارای مقام متبرک معرفی کردند که زائران و نمازگزاران به آن مشرف می‌شوند و مسجد را مرکزی دانستند که معارف اسلامی از آن به جهان منتشر می‌شود و از مسئولان خواستند در حد توان به رشد و گسترش این مسجد مقدس کمک کنند.
 
تولیت سابق مسجد مقدس جمکران بیان کرد: هنگامی که این مسئولیت در مسجد به ما سپرده شد مسجد از نظر فیزیکی محدود و از نظر امکانات محدودتر بود.
 
وی گفت: در آن زمان بسیاری از زمین‌هایی که امروز در اختیار مسجد است توسط هیئت امنا خریداری شده بود و به دلیل مشکلات مالی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان مسجد مقروض بود.
 
وافی اضافه کرد: با حمایت مقام معظم رهبری و همکاری دفتر معظم له با اقراضی که صورت گرفت این بدهی‌ها را تصفیه کردیم و امروز جمکران به هیچ واحد حقوقی و حقیقی بدهی ندارد.
 
وی ادامه داد: بیش از یک میلیارد تومان سرمایه گذاری کارهایی که برای امور روزمره مسجد بوده انجام شده است و دو میلیارد تومان وسائل و تجهیزات خریداری شده است.
 
تولیت سابق مسجد مقدس جمکران گفت: از نظر دام‌داری در وضعیت خوبی هستیم و علاوه بر تأمین نیازهای مسجد به بسیاری از خانواده‌های مستمند کمک می‌کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه هدایایی که به مسجد داده می‌شود از سوی طبقات ضعیف و متوسط جامعه است گفت: مشکل اساسی ما در مسجد مشکل تأمین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است که پاسخگویی به این نیاز طبق برآورد مهندسین حدود پنج میلیارد تومان هزینه نیاز داشت که این هزینه را تأمین کرده و به صورت جداگانه در اختیار تولیت جدید قرار می‌دهیم تا در این راستا هزینه شود.
 
وافی ادامه داد: آن روز که مسجد تحویل ما شد دو نفر در واحد فرهنگی حضور داشتند ولی در شرایط کنونی فقط در واحد فرهنگی خواهران و برادران 60 نفر به مشاوره مشغول هستند.
 
وی بیان کرد: انتشارات مسجد مقدس جمکران نیز یکی از پررونق‌ترین مراکز انتشاراتی کشور است و بهترین کتاب‌ها و بهترین عرضه را در این زمینه انجام می‌دهد. همچنین در استان‌های محروم کشور نیز نمایشگاه‌های سیار کتاب برپا کرده‌ایم که با استقبال قابل توجهی صورت گرفته است.
 
تولیت سابق مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: نسبت به مسائل رفاهی در حد توان اقدام کرده‌ایم و در بعضی مواقع 5 میلیون تومان در ماه هزینه یخ پرداخت کردیم و واحد کشاورزی مسجد از جمله واحدهای فعال است.
 
وی با اشاره به احداث دارالشفا مسجد گفت: ساختمان جدید یک بانی خصوصی داشته و آیت‌الله مکارم نیز قرار است که به ساخت این محل کمک شایان توجهی داشته باشند و امیدواریم به زودی این مرکز راه اندازی شده و بیماران با حداقل هزینه درمان شوند.
 
وافی اظهار کرد: یکی از مسئولان خدمت رهبری رسیدند و گفتند انتقال قدرت در کشور امری طبیعی است بنده می‌گویم انتقال خدمت انتقال خدمت به خدمت است و امروز خادمی فرسوده و کم توان می‌رود و خادمی با نشاط عهده‌دار مسئولیت می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند به طور قطع خدمات 13 سال گذشته برای جمکران در بخش‌های مختلف با تمام کارهایی که در زمان‌های گذشته انجام شده و قابل مقایسه نیست و افزون است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchzwnz.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما