چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 15995
در قالب مجموعه دروس آیت‌الله ممدوحی

کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام اظهار کرد: این کتاب دروس آیت‌الله ممدوحی بوده که پیش از این تاکنون سه بار به چاپ رسیده و اکنون در نظر داریم چاپ چهارم این کتاب را با شکل و طرح جلد جدید چاپ کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: این کتاب مجموعه درس‌هایی است که آیت‌الله ممدوحی برای یک تحصیل‌کرده روسی بیان کرده و این مباحث به صورت نوار پر شده و اکنون به شکل کنونی سامان پیدا کرده است.
 
مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: کتاب انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام از چهار فصل اصلی تشکیل شده که مباحثی در زمینه جهان هستی،‌ دنیا و آخرت و انسان و جهان در این فصل ارائه شده است.
 
وی عنوان داشت: فصل دوم دارای عنوان انسان‌شناسی است که مباحثی در زمینه عناوین انسان و ابعاد وجودی او، خصلت‌های ذاتی انسان، معرفت نفس،‌ انسان‌شناسی اسلام و کمال‌شناسی انسانی در آن مطرح شده است.
 
روحانی یادآور شد: کلیاتی درباره تکامل، کمال انسانی و ابعاد آن،‌ آخرین مرحله تکامل و فلسفه دعا در اسلام در فصول این کتاب ارائه می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ فردی که آیت‌الله ممدوحی برای وی به تدریس پرداخته، فارغ‌التحصیل روسی از دوره دکترا در فلسفه مارکسیسم بوده که سپس عازم مصر شده و پس از دوره 6 ساله به دانشنامه دکتری در رشته معارف اسلامی رسیده است.
 
مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: وی پس از پایان دوره برای تحصیل علوم اسلامی عازم کشور ایران شده و سپس از محضر استادانی مانند آیت‌الله مصباح‌یزدی و ممدوحی بهره‌مند شده است.
 
وی عنوان داشت: عنوان پیشین این کتاب آشنایی با اندیشه‌های بنیادین اسلام بوده ولی در چاپ چهارم این کتاب با عنوان انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام به چاپ می‌رسد.
 
کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام» در 264 صفحه توسط محمدمهدی قائمی‌امیری تنظیم و گردآوری شده و در تیراژ هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciw3az.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما