پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 16016
آیت الله امینی:

یک جنگ عقیدتی برای جوانان در جریان است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر اینکه جوانان از نظر عقاید و اخلاق در وضعیت مطلوبی قرار ندارند گفت: اعتیاد حتی در مدارس و سنین پایین هم رخنه کرده است.
یک جنگ عقیدتی برای جوانان در جریان است
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله ابراهیم امینی پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: از سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی در بخش فرهنگی جامعه مدرسین در زمینه توجه به آموزش و پرورش و پاسخگویی به نیازهای این نهاد فعالیت داشته‌ام.
 
وی با اشاره به اینکه در آن زمان ضرورت و نیازها بسیار زیاد بود گفت: به تدریج احساس نیاز کم شد و ارتباطات کاهش یافت.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه جوان کشور وضع مطلوبی ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه اکثر جمعیت کشور جوان هستند و باید نسبت به آنها توجه لازم را داشته باشیم گفت: باید اقدامی انجام شده و بررسی شود که جوانان اکنون در چه شرایطی قرار دارند.
 
آیت الله امینی با تاکید بر اینکه جوانان از نظر عقاید و اخلاق در وضعیت مطلوبی قرار ندارد گفت: اعتیاد حتی در مدارس و سنین پایین هم رخنه کرده است و شاهد وجود بی‌بند و باری هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان در دنیای کنونی جوانان را در یک محدوده نگه داشت افزود: با وجود ماهواره و اینترنت غربی‌ها به دنبال تثبیت کردن فرهنگ خود هستند و یک جنگ عقیدتی در جریان است.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه شبهات در فضای مجازی فراوان است تاکید کرد: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به شبهات پاسخ گفته نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه جوانان از لحاظ اعتقادی و اخلاقی نیازمند راهنمایی و هدایت هستند اظهار کرد: شاهد بی‌اعتقادی در کم توجهی به نماز در بین نسل جوان هستیم که باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشید.
 
آیت الله امینی گفت: باید درباره وضعیت جوانان یک آمارگیری دقیق داشته باشیم و البته این آمارگیری نباید به گونه‌ای که خوشایند مسئولان باشد انجام شود و ما نیاز به آمار واقعی داریم تا ببینیم در چه وضعی هستیم و برای اصلاح وضع موجود چه برنامه‌ای را باید اجرا کنیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcd9z0f.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما