دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 16053
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با فرماندهان سپاه قم:

سپاه سنگر محکم کشور و مردم است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی گفت: سپاه سنگر محکم کشور و مردم است و مردم اطمینان دارند که سپاه در مشکلات مهم، حامی کشور است.
سپاه سنگر محکم کشور و مردم است
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار با فرماندهان سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم، ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد سپاهیان، اظهار کرد: واقعیت این است که مردم همه به سپاه علاقمند هستند و سپاه را سنگر محکم کشور و مردم می‌دانند.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: مردم اطمینان دارند که سپاه در مشکلات مهم، حامی کشور و سنگر مطئمن بوده است و می‌دانند که دشمن از سپاه زخم خورده و می‌ترسد، و لذا برای همین است که علیه سپاه سم پاشی می‌کند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدواریم که سپاه همواره در همین جایگاه برای مردم بداند و این امر میسر نمی شود مگر با رعایت شراطی که یکی از آنها، حفظ خاطرات دفاع مقدس و ارائه آنها برای جوانان و مردم است.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: باید نسل جدید را به حال و هوای دفاع مقدس برد و آن حال و هوا را از طرق مختلف برای ایشان تشریح کرد تا اگر دشمن دوباره قصد نامربوطی داشت، با سد آهنین سپاه و ملت مواجه شود.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سپاه، ارتباط آن با مسائل دینی است و آن چیزی که سپاه را پیروز کرد، اعتقادات دینی ایشان است. سپاهیان از شهادت نمی هراسند و زنده بودن شهدا را نزد خدا، با تمام وجود باور کرده اند.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این قدرت ایمان است و در قرآن نیز آمده است که اگر 100 نفر با ایمان باشد، در برابر 1000 نفر می‌ایستد.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: آموزش‌های مذهبی باید برای نسل جوان برگزار شود. در نهج البلاغه خطبه‌های متعددی درباره جهاد وجود دارد و در روایات معصومین(ع) و تاریخ صدر اسلام، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ضرورت توجه به ساده زیستی، تصریح کرد: ساده زیستی و تقوا و پرهیزگاری در عمل جزو سیروه ائمه(ع) بوده است و این مسائل باید بازگو شود و در سپاه باقی بماند تا امتیاز اصلی سپاه همچنان به وقت خود باقی بماند.
 
وی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای طرح این مسائل است.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: ما امیدواریم که سپاه روز به روز قوی تر، آماده تر و مستحکم تر در برابر دشمنان باشد تا هیچ دشمنی خیال حمله به جمهوری اسلامی را در سر نپروراند.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بار دیگر این هفته دفاع مقدس را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در پناه امام زمان(عج) موفق و موید باشید.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcex78z.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما