سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 16074
آیت الله مصباح یزدی در دیدار فرمانده انتظامی قم:

مردم پلیس را نمونه وقار، ادب، دلسوزی و عامل امنیت می‌دانند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مصباح یزدی در دیدار فرمانده انتظامی قم گفت: مردم پلیس را نمونه وقار، ادب ، دلسوزی و عامل امنیت می‌دانند.
مردم پلیس را نمونه وقار، ادب، دلسوزی و عامل امنیت می‌دانند
 به گزارش قم نیوز، به نقل از معاونت اجتماعی ناجای قم، آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم با وی، با تقدیر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی اظهار کرد: خداوند متعال برکتی به انقلاب اسلامی داده است که ما از درک آن عاجز هستیم، در سایه این تحول و انقلاب، فرماندهی همه نیروهای مسلح را فرماندهی معظم کل قوا و نائب امام زمان (عج) عهده دار است و ما نظیر آن را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم، هر کس در این نظام خدمت می‌کند توفیق بزرگی نصیبش شده است.
 
آیت الله مصباح یزدی افزود: پلیس قبل از انقلاب اسلامی برای خودش دیکتاتوری کوچک محسوب می‌شد، وقتی اسم پلیس به میان می‌آمد مفاهیمی تداعی می‌شد که خوشایند نبود اما امروز وضع متفاوت است پلیس با اخلاق اسلامی رفتار می‌کند و از احترام مردم نیز برخوردار است.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: مردم پلیس را نمونه وقار ، ادب ، دلسوزی و عامل امنیت می‌دانند.
 
وی افزود: قانون حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند لازم الاجراست.
 
آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی شهید رجایی در دوره ریاست جمهوری قانون حجاب و عفاف را از کارکنان خود شروع کرد که به تدریج و بدون خشونت فراگیر شد.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فداکاری پلیس در مبارزه با مواد مخدر افزود: تکنولوژی باعث شده مواد مخدر مصنوعی تولید شود که نقش فداکارانه پلیس در پیشگیری از آن قابل تحسین است.
 
وی در ادامه با تاکید بر آموزش بیش از پیش مسائل فکری و فرهنگی تصریح کرد: همه چیز از فکر انسان سرچشمه می‌گیرد در حقیقت انقلاب ما نیز از فکر آغاز شد.
 
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر انسان در جایی کوتاهی ببیند باید تذکر بدهد تاکید کرد: فرهنگ تذکر به دیگران و تذکر پذیری باید در کل کشور تقویت شود.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ما هنوز در زمینه آموزش نیازمند اقداماتی هستیم تا کیفیت آموزش‌ها در همه ابعاد ارتقاء پیدا کند ، افزایش آموزش‌ها در مجموعه پلیس باعث می‌شود علاوه بر ارتقاء امنیت، محبوبیت پلیس نیز نزد مردم بیشتر شود.
 
سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار در سخنانی اظهار کرد: پلیس با توجه به جایگاه و مسئولیت حساس و خطیری که دارد لازم است از وجود گرانقدر علما و مراجع معظم تقلید در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و ماموریت های خود استفاده کند.
 
وی تصریح کرد: می‌طلبد همواره دو نگاه عمیق در نیروی انتظامی وجود داشته باشد نگاه اول درون نگر و ناظر بر مسائل درونی سازمان است که وظیفه آن تربیت افراد، آموزش ، استانداردسازی رفتارها و روز آمدی اطلاعات کارکنان است و نگاه دوم نیز برون نگر است.
 
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به کاهش 23 درصدی جرائم کارکنان تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری دوره‌های بصیرت در استان توانسته از نظر انگیزه و بهداشت روحی تاثیر مثبتی در کارکنان داشته باشد.
 
سردار مجتبایی افزود: پلیس قبل از انقلاب اسلامی خطی عمل می‌کرد، و امنیت تنها برای عده خاصی تامین می‌شد و مهم نبود مردم چه خواسته ای دارند اما امروز کوچک‌ترین رفتار پلیس زیر نظر مردم بوده و در واقع مردم بر عملکرد پلیس نظارت دارند.
 
فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: تنوع جرائم هر روز بیشتر می‌شود و پلیس با جرائم مختلف روبرو است اما علی رغم هجمه‌های دشمن، طرح‌های ارتقاء امنیت با قوت اجرا می‌شود.
 
فرمانده انتظامی استان قم افزود: پلیس قم ارتباط خوبی با مراجع معظم تقلید و علما دارد، و ارتباط با مراکز علمی استان و برگزاری اتاق فکر از دیگر فعالیت‌های مهم این فرماندهی محسوب می‌شود.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchkvnz.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما