چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 16166
همزمان با دهه ولایت

سیزدهمین کنگره ملی ادبیات غدیر در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: سیزدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر با شعرخوانی شاعران آیینی کشور در قم برگزار شد.
سیزدهمین کنگره ملی ادبیات غدیر در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، سیزدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر شامگاه سه‌شنبه در آستانه فرا رسیدن عید با سعادت غدیر خم، توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مشارکت دبیرخانه دائمی شعر آیینی، در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور استاد مجاهدی مسئول دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور،  سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عرب انصاری معاون استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی و شاعران آیینی از سراسر کشور در قم برگزار شد.
 
در ابتدای این کنگره، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سخنانی غدیر را چشمه جوشان و زلال هدایت الهی دانست و افزود: این اتفاق عظیم که در هجدهم ذی الحجه رخ داد و بناست پرچم هدایت بشر باشد، از همان ابتدا مخالفانی داشت و اکنون نیز معاندان در سراسر جهان ازجمله وهابی ها و سلفی ها به طریقه های مختلف به دشمنی با شیعه می پردازند.
 
سید مرتضی اسماعیلی طبا در ادامه اظهار داشت: تنها چیزی که می تواند جهان اسلام را از این مخمصه نجات دهد تمسک به فرهنگ علوی و فرهنگ غدیر است و این رویداد مهم می تواند محور وحدت جهان اسلام باشد.
 
وی، با تکید بر ضرورت فعالیت بیشتر اهالی فرهنگ و هنر در حوزه غدیر، ابراز داشت: شاعرانی که در وصف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت امیرالمومنین علی(ع) شعر می سرایند نیز در ترویج فرهنگ غدیر بسیار موثر هستند.
 
در ادامه این مراسم، مسئول دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور نیز در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در برگزاری این گونه برنامه ها، به هجمه همه جانبه دشمنان قسم خورده این نظام اشاره کرد و اظهار داشت: باید دقت کنیم که خودمان از درون، این شاکله شکوهمند فرهنگ شیعی را برهم نریزیم و مبادا با تولید آثاری ضعیف تمام این اعتبار را زیر سوال ببریم.
 
استاد مجاهدی با بیان اینکه شعر ولایی یکی از مهمترین زیرمجموعه های شعر آیینی در زبان فارسی است، تصریح کرد: شعر نبوی، شعر فاطمی، شعر بقیع، شعر عاشورا، شعر رضوی و سایر شعرهای دیگر پر آسیب ترین انواع شعر در قلمرو شعر ولایی است.
 
وی تاکید کرد: اگر قرار است مجموعه شعری به نام اهل بیت(ع) تولید شود باید حداقل ها را در آن رعایت کنیم تا بهانه به دست وهابیت ندهیم.
 
در سیزدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر، شاعران و مداحان با حضور در این مراسم به اجرای شعرخوانی و مداحی در وصف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امیرالمومنین علی(ع) پرداختند و در پایان نیز از چند تن از شاعران آیینی تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjmvev.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما