چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 1620

مراسم زیارت شهدای سادات در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم زیارت شهدای سادات و دعای ندبه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید‌پرور با حضور بر سر مزار 500 شهید سادات استان قم برگزار شد.
مراسم زیارت شهدای سادات در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار کرد: هیچ کس در بندگی و عبودیت نتواسنت از علی بن ابیطالب(ع) سبقت بگیرد و ذریه ایشان نیز به مولایشان امیرالمومنین(ع) اقتدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در هر جنبش و قیامی علیه طاغوت سادات سبقت گرفته‌اند که نمونه آن انقلاب اسلامی و در راس آن فرزند امام خمینی(ره) و ایشان بودند که فرمودند: فرزندان فاطمه نمی‌گذارند اینها (رژیم طاغوت) هر کاری بخواهند انجام دهد.

حجت الاسلام احمد میردامادی ادامه داد: در جهاد در راه خدا نیز سادات حضور چشم گیری داشتند و امروز ۵۰۰ شهید سادات استان نمونه آن رشادت‌ها است.

وی اضافه کرد: تنها یک نفر در دنیا لقب امیرالمومنین را دارد و شایستگی این لقب را داشته و آن علی بن ابیطالب(ع) است، در زیارت روز غدیر به نقل از امام هادی(ع) زایدی مردم در اطراف علی (ع) یک ذره بر عزت ایشان نیفزود همانطور که پراکنده شدن آنان از گرد علی (ع) ذره‌ای از عزت ایشان نکاست چرا که علی(ع) عزت خویش را از خدا به واسطه بندگی خویش دریافت کردو به این عظمت رسید.

این استاد حوزه بیان کرد: این عزت و عظمت از ویژگی‌های علی بن ابیطالب است و شهدای سادات نیز از ایشان الگو گرفتند و با بندگی خالصانه به درگاه خداوند به این عظمت دست یافتند.

این مراسم با حضور خانواده‌ شهدای سادات و مردم شهیدپرور قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره ) این شهر برگزار شد و شرکت‌کنندگان بعد از مراسم با حضور بر سر مزار شهدای سادات که با پارچه‌ها و بنرهای سبز مزین شده بود ضمن قرائت فاتحه به ساحت مقدس شهدا ادای احترام کردند.

در این مراسم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی دیگر از مسئولان استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.un6k49niw5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما