دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 16245
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

فراهم کردن زیرساخت ها در بحث توریسم درمانی ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، فراهم کردن زیرساخت ها در بحث توریسم درمانی استان را ضروری عنوان کرد.
فراهم کردن زیرساخت ها در بحث توریسم درمانی ضروری است
به گزارش قم نیوز از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، عیسی رضایی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی چالش ها و راهکارهای توریسم درمانی استان قم، با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت های توریسم درمانی، افزود: باید گردشگرانی که روادید درمانی درخواست می کنند، در قالب دفاتری که در کشورهای مبدا مستقر می شود هدایت و به مراکز مختلف درمانی داخلی کشور معرفی شوند.
 
وی در ادامه، مهمترین چالش در بحث توریسم درمانی را سازماندهی توریسم ذکر کرد و گفت: سالانه از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس مسافران و زائران زیادی وارد استان قم می شوند که با مشکل ساماندهی مواجه هستند.
 
رضایی، بحث فراهم کردن زمین را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: درصورتیکه بتوانیم زمینی برای این منظور با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان فراهم کنیم می توان مراکز درمانی که مربوط به بخش توریسم درمانی است در آن احداث کنیم که بسیار مثمرثمر خواهد بود.
 
وی در ادامه، پیشنهاد داد: سایتی در فضای مجازی جهت شرح خدمات و فعالیت های مراکز درمانی کشور و ارایه نرخ های درمانی ایجاد کنیم تا توریسم های درمانی با مقایسه شرح خدمات و هزینه های مربوطه، برای سفر به کشورمان برنامه ریزی کنند.
 
رضایی همچنین از ایجاد دو منطقه ویژه گردشگری با وسعت 200 هکتار در محدوده دریاچه نمک و حوزه سلطان و نزدیک به کاروانسرای دیر گچین خبر داد و گفت: تا شش ماه آینده مراحل احداث آن آغاز خواهد شد.
 
وی، افزود: این طرح می تواند در بحث سلامت پیش گیرانه و تندرستی استان موثر باشد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdchminz.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما