سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 16247
در بازدید شورای شهر قم تاکید شد

مسجد سازی، اولویت نخست در ساخت و سازهای جدید قم

قم نيوز : قم نیوز: اعضای شورای اسلامی شهر قم با حضور در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از نزدیک با فعالیت‌های این دبیرخانه آشنا شدند.
مسجد سازی، اولویت نخست در ساخت و سازهای جدید قم
به گزارش قم نیوز، در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اعضای شورای شهر از نزدیک با معاونت‌های  فرهنگی هنری، آموزش و پژوهش، خواهران، امور کانون‌ها و معاونت اداری مالی آشنا شدند و از فعالیت‌های انجام شده در این دبیرخانه بازدید کردند.
 
مهم‌ترین الویت در بحث شهرک سازی ساخت مساجد است
رئیس شورای اسلامی شهر قم در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش موثری در تقویت مسائل فرهنگی در جامعه دارند.
 
وی با اشاره به نقش مهم و اساسی شهر قم در گسترش فرهنگ تشیع، تصریح کرد: باید با همه توان در گسترش مسائل فرهنگی بکوشیم که در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش موثری را در این زمینه ایفا می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام آتش‌زر با اشاره به اینکه مساجد باید محور تمامی امور باشند افزود: متاسفانه امروز اهمیت مساجد در بحث شهرک سازی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و آخرین قسمتی که ساخته می‌شود مسجد است.
 
حجت‌الاسلام آتش‌زر با اشاره به تفاوت دیدگاه‌های متفاوت در طول زمان‌های مختلف در خصوص مساجد گفت: در گذشته بسیاری با حضور کودکان در مساجد موافق نبودند در حالی که با توجه به آموزه‌های دین اسلام باید افراد را از همان دوران کودکی جذب مساجد نماییم.
 
نقش کانون‌های فرهنگی در جامعه غیر قابل انکار است
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به تأثیر کانون‌های فرهنگی هنری در سطح جامعه اظهار کرد:  امروز در جای جای شهر اثرات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قابل رویت است که این امر در خنثی سازی نقشه‌های دشمن بسیار موثر است.
 
طوبی حجازی افزود: معاونت فرهنگی شهرداری باید از پتانسیل این کانون‌های استفاده کند تا این کانون‌ها  بتوانند بر جامعه خود تاثیر گذار باشند.
وی  با اشاره به اهمیت حفظ نهاد خانواده در جامعه دینی  تصریح کرد:  این کانون‌ها باید در این زمینه هم تلاش جدی را انجام دهند و این جز با برنامه ریزی دقیق و مدون میسر نیست.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: مناطق محروم نیازمند ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مختلفی هستند که با راه‌اندازی آن‌ها در کنار مساجد می‌توانند بخش عظیمی از خلاء فرهنگی آن مناطق را برطرف کنند.
 
طوبی حجازی با به اشاره به این‌که باید در کانون‌های فرهنگی برنامه ریزی دقیق وجود داشته باشد، افزود: باید از جوانانی که صاحب فکر و اندیشه دینی هستند، در رسیدن به اهداف راهبردی این کانون‌ها استفاده شود.
 
فعالیت بیش از  460 کانون فرهنگی هنری  در شهر قم
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در این بازدید، با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه، اظهار کرد: این کانون‌ها به عنوان بازوی فرهنگی شهر نقش برجسته‌ای دارند.
 
حجت‌الاسلام سعید روحانی افزود: علاوه بر شهر قم، در روستاهای اطراف قم نیز این کانون‌ها دایر است و به عبارتی 57 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای قم در حال فعالیت است.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر 460 کانون فرهنگی هنری در قم فعال است تصریح کرد: از بین این 460 کانون فرهنگی هنری  320 کانون ویژه برادران و 140 کانون ویژه خواهران است.
 
وی افزود: این کانون‌های می‌توانند در گسترش کارهای فرهنگی در سطح شهر بسیار موثر باشند و در حال حاضر مساجد با برنامه ریزی مدون و تشکیلات منسجم در این مسیر گام بر می‌دارند.
حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های مدون و تفاهم نامه‌های مختلفی  برای حل مشکلات صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها موجب می‌شود تا بدانیم چه کارهایی را باید انجام دهیم و انتظارات ما از مساجد چه چیزی است.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه هماهنگی کانون‌ها باید زیر نظرائمه جماعت مساجد صورت گیرد، تصریح کرد: ما به موضوع آموزش ائمه جماعت نیز توجه جدی داشته‌ایم به گونه‌ای که سال گذشته بیش از 3 هزار نفر از ائمه جماعات سراسر کشور آموزش دیده‌اند.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: با توجه به اینکه این کانون‌ها سهم گسترده‌ای را در جریان سازی فرهنگی در سطح استان دارند، باید از این کانون‌ها حمایت بیشتری انجام گیرد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcja8ev.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما