شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 16339
نماینده آیت الله سیستانی در ایران:

ساماندهی امور زائران و گردشگران عراقی در ایران ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده آیت الله سیستانی در ایران بر ضرورت ساماندهی زائران و گردشگران عراقی در ایران تأکید کرد.
ساماندهی امور زائران و گردشگران عراقی در ایران ضروری است
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حجت الاسلام جواد شهرستانی در دیدار با مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به ورود روزافزون زائران و گردشگران عراقی به ایران بر ضرورت ساماندهی مناسب‌تر سفر این میهمانان تاکید کرد و اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همراه با دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط نسبت به افزایش امکانات رفاهی و رفع مشکلات این زائران توجه ویژه داشته باشد.
 
وی افزود: سرمایه گذاران عراقی و دیگر کشورهای اسلامی در صورتی که شرایط مناسب و حمایت های لازم از سوی مسئولان صورت گیرد از سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد تأسیسات اقامتی و رفاهی در قم و دیگر شهرهای مذهبی ایران استقبال می کنند.
 
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران رویکرد مذهبی صنایع دستی ایران به‌ویژه استان قم را زمینه خوبی برای صادرات این آثار به کشورهای اسلامی برشمرد و گفت: حضور فعالانه در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر این آثار و عرصه جهانی آن کمک کند.
 
عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد گذشته و برنامه‌های آینده این اداره‌کل گفت: دفاتر خدمات مسافرتی استان قم برای ساماندهی سفر زائران عراقی به قم و دیگر نقاط زیارتی و سیاحتی ایران آمادگی کامل دارد و تلاش می‌کنیم تا با تعامل بیشتر با طرف‌های عراقی در بخش دولتی و خصوصی این موضوع به شکلی مناسب‌تر مدیریت شود.
 
وی با اشاره به نیاز روز افرون استان قم به افزایش واحدهای اقامتی مناسب برای پذیرایی از زائران و گردشگران داخلی و خارجی بر همفکری و همیاری دفاتر مراجع تقلید عظام در این باره تاکید کرد.
 
انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdcb9fb8.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما