پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 16469
نماینده مردم قم در مجلس:

فرش بافی می تواند زنان سر پرست را به استقلال اقتصادی برساند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فرش بافی می تواند خانواده ها و به خصوص زنان سر پرست را به استقلال اقتصادی برساند.
فرش بافی می تواند زنان سر پرست را به استقلال اقتصادی برساند
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی چهارشنبه شب در نخستین همایش تجلیل از چهره های ماندگار فرش دستباف قم، افزود: باید در زمینه اشتغالزایی در این صنعت بازنگری هایی صورت گیرد .
 
وی با بیان اینکه برخی نهادها همچون کمیته امداد اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام داده اند، گفت: ولی در کنار آن فعالیت نهادهایی چون صنعت، معدن و تجارت و کار و امور اجتماعی به همراه بخش خصوصی می تواند اقدام مناسبی برای رونق فرش قم و بازار کسب آن باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عدم وجود قوانین و مقررات ثابت در گمرک و مشکلات موجود در زمینه صادرات بویژه فرش را مورد توجه ویژه قرار داد و تاکید کرد: دولت و مجلس باید با وضع قوانینی در زمینه مشوقها و همچنین تسهیل صادرات زمینه را برای صادرات این محصول فراهم کنند.
 
امیرآبادی فراهانی، ادامه داد:  برپایی موزه و نمایشگاه دایمی فرش در قم را در این زمینه موثر و ضروری است که بلوار پیامبر اعظم (ص) مکان مناسبی برای این منظور می باشد.
 
وی با بیان اینکه باید دو مقوله هنر و همچنین انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به خارج از کشور را مد نظر داشت، تصریح کرد: فرش قم دارای یک برند معتبر و شناخته شده در جهان است که می توان از طریق آن و به خصوص تابلو فرشها، فرهنگ ایرانی اسلامی را به کشورهای مختلف انتقال داد.
 
امیرآبادی به سفر رهبر معظم انقلاب در سال 89 به قم اشاره و خاطرنشان کرد: هنوز خواسته های رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با فرش در استان قم برآورده نشده، بنابراین همه مسوولان باید در این راستا تلاش کنند تا انتظارات ایشان برآورده شود.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcf1jdy.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما