شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 16498
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

دشمنان در پی از بین بردن اسلام با قرائت اهل بیت (ع) هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: دشمن کمر همت را بسته که اسلام نباشد به خصوص اسلام با قرائت اهل بیت (ع) و ما امروز در وسط معرکه قرار گرفته‌ایم.
دشمنان در پی از بین بردن اسلام با قرائت اهل بیت (ع) هستند
به  گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری که شامگاه جمعه در میان عزاداران حسینی در مدرسه فیضیه قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: همه کشتارهایی که در جهان اسلام وجود دارد به نوعی به دشمنان اسلام برمی گردد و برای توجیه این جنگ‌ها مکاتب فلسفی ایجاد می‌کنند در این شرایط مقاومت و جهاد اسلامی را تحریف می‌کنند و برخی اقدامات مسلمانان را به عنوان یک نوع حرکت غیر معقول تفسیر می‌کنند.
 
وی افزود: یکی از خواص اصحاب سیدالشهدا این است که در درگیری با دشمنان اهل مبالغه در جهاد بودند که البته این مفهوم نیز مانند بسیاری از مفاهیم دیگر توسط غرب دچار تحریف شده و آن را متحجرانه می‌نامند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه سوالی که در این رابطه باید پرسیده شود این است که آیا مسیر صلح از وادی جهاد و جنگ عبور می‌کند یا خیر، افزود: ما امروز نیاز داریم که از نو مفهوم جهاد را تبیین کنیم زیرا این تبیین باید مبنای مبارزه امروز ما با کفر قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مکاتب غربی امروز برای تحلیل جنگ و درگیری‌های خود از اصل فلسفه خلقت شروع می‌کنند تا جنگ‌های خود را تفسیر کنند و در این مورد می‌توان به اقداماتی که مارکسیست‌ها برای توجیه و تفسیر جنگ‌های خود انجام دادند اشاره کرد که برای این که درگیری‌های طبقاتی خود را توجیه کنند، رو به فلسفه تاریخ آوردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بنده به یاد دارم که در اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی ادعای مارکسیست‌ها در رابطه با انقلاب این بود که از آنجایی که ما تنها مکتبی هستیم که دانش مبارزه را داریم، روحانیت نمی‌تواند مدت زیادی در رهبری این انقلاب باقی بماند.
 
وی تصریح کرد: جنگی که غرب بر علیه دنیای اسلام به راه انداخته است که به واقع جنگی همه جانبه و بدون مرز فرهنگی و اقتصادی و نظامی است همه چیز را به کار گرفته‌اند تا این درگیری را تفسیر و توجیه کنند و اگر از آن‌ها خواسته شود که در تفسیر این درگیری‌ها کتابی بنویسید می‌توانند ده‌ها کتاب در این زمینه بنویسند.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: ادعایی که بعد از حمله به کشورهای اسلامی در خاورمیانه ودیگر نقاط جهان توسط این کشورها صورت گرفت این بود که این جنگ‌ها و درگیری‌ها همه اخلاقی هستند.
 
وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که همانطوری که دشمنان ما برای تفسیر جنگ‌های خود از فلسفه و علوم انسانی خود بهره می‌برند ما نیز باید به این صورت باشیم و به دنبال پیروزی مطلق اسلام باشیم.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: دشمن کمر همت را بسته که اسلام نباشد به خصوص اسلام با قرائت اهل بیت (ع) و ما که امروز در وسط معرکه قرار گرفته‌ایم تبیین صحیح واقعه عاشورا که نقطه جوشش عقلانیت و احساس است بسیار مهم است.
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdch6knz.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما