سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 16592
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات عنوان کرد

لزوم هجرت طلاب برای ترویج علوم قرآنی

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات گفت: طلابی که توانایی و علم کافی دارند بهتر است که برای تبلیغ و آشنایی مردم با علوم قرآنی به شهرها و روستاهای کشور هجرت کنند.
لزوم هجرت طلاب برای ترویج علوم قرآنی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، درباره مهجوریت قرآن اظهار کرد: مهجوریتی که در قرآن به ویژه در سوریه فرقان از آن یاد شده با چیزی که در نظر ما هست، متفاوت است.
 
مسئول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی افزود: عدم شناخت مردم به جایگاه و نقش قرآن در زندگی سبب مهجوریت قرآن شده است، بنابراین این مسئله نیز متوجه متولیان امور فرهنگی است که باید در این زمینه برنامه هایی تدوین کنند.
 
وی با بیان این که مردم اطلاع کافی از سبک زندگی دینی ندارند گفت: باید سبک زندگی دینی برای مردم تبیین شود و مردم در راستای سبک زندگی اسلامی قدم بر دارند، باید برای مردم تبیین شود که ما زندگی نمی کنیم برای کار کردن و کار نمی کنیم برای زنده ماندن، بلکه کار و تلاش را هدفی برای رسیدن به قرب الهی می دانیم.
 
عظیمی تاکید کرد: سیستم اداره زندگی مردم با عملکرد نادرست برخی از مسئولان سبب شده که مردم از قرآن دور بمانند و فرعیاتی چون مسائل اقتصادی برای آن ها هدف و اصل شود، همان چیزی که امروزه در سطح جامعه به وفور دیده می شود، رقابت اقتصادی و درگیر مد بودن که امروز اصل برخی از زندگی‌ها شده است.
 
وی با اشاره به قداست قرآن در نزد عموم جامعه تصریح کرد: قرآن در بین تمام آحاد جامعه مقدس است و اما عدم آگاهی و اشراف به مفاهیم و اهمیت قرآن سبب شده که مردم نه تنها از این گنج عظیم  بلکه از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز غافل بمانند.
 
مسئول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات درباره هجرت روحانیون برای تبلغ دین و آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی اظهار کرد: طلابی که توانایی و علم کافی دارند بهتر است که برای تبلیغ و آشنایی مردم به شهرها و روستاهای کشور هجرت کنند، به ویژه در روستاها که هنوز صمیمیت و اصالت مردم پر رنگ است و درگیر فرعیات زود گذر زندگی نشده اند بهتر می توان کار کرد.
 
عظیمی تاکید کرد: قرآن برای همه جایگاه خاص و قابل احترامی دارد، بنابراین متولیان امر فرهنگ باید سعی کنند، با فرهنگ سازی، قرآن فقط در سینه مردم نماند و در عمل و زندگی نیز از آن استفاده شود.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdccipqs.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما