دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 16614
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم خبر داد

کاهش آسیب‌های عزاداری و افزایش شور و شعور حسینی در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: امسال مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان توسط هیئت‌های مذهبی قم از شور و شعور بیشتر و آسیب‌های کمتری برخوردار بود.
کاهش آسیب‌های عزاداری و افزایش شور و شعور حسینی در قم
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در جلسه فوق العاده شورای فرهنگی این سازمان که به منظور آسیب‌شناسی برنامه‌هایی دهه اول محرم برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ عزاداری و سوگواری برای مصیبت جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان میراث گران‌بهایی است که به امانت در دست ماست و ما باید نسبت به حفظ و نگهداری و گسترش این فرهنگ اهتمام جدی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به حضور پرشور و شعور گروه‌های مختلف مردم در مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: بیش از هزار و 300 سال از واقعه دردناک عاشورا گذشته است اما فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) هر سال گسترش می‌یابد.
 
اسکندری گفت: عزاداری هیئت‌های مذهبی در روز عاشورا به گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند حضرت امام حسین(ع) به تازگی به شهادت رسیده‌اند؛ این مسئله از تاثیرگذاری عمیق فرهنگ عاشورا بر دل و جان مردم و عزاداری خالصانه آنها نشأت می‌گیرد.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با ابراز خرسندی از تشکیل محافل پرشور عزاداری در جای جای شهر مقدس و استان قم توسط هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده، حجم آسیب‌های عزاداری نسبت به سال‌های قبل کاهش محسوسی داشته و دستاوردها و ثمرات ارزشمند هیئت‌های مذهبی بیشتر به نمایش گذاشته شد.
 
وی برگزاری همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی با حضور امام جمعه قم و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی توسط سازمان تبلیغات اسلامی را در پیشگیری از بروز آسیب‌های عزاداری موثر دانست و گفت: درست است که سازمان تبلیغات اسلامی متولی ساماندهی هیئات مذهبی است ولی این سازمان از همکاری سایر نهادهای استان در برچیدن آسیب‌های عزاداری و رونق بخشی به محافل عزاداری استقبال می‌کند.
 
اسکندری در پایان از تلاش مجاهدانه و خالصانه همه هیئت‌های مذهبی استان که در پرشورکردن محافل عزاداری و تبیین فرهنگ عاشورا نقش داشته‌اند قدردانی کرد و گفت: چون امام حسین(ع) برای رضایت پروردگار قیام کرد، حقیقتا خداوند رأسا امور مربوط به حضرت اباعبدالله(ع) را به عهده دارد، یعنی این همه شور و شعور از ناحیه خداوند است که بر وجود انسان‌های مومن حکومت می‌کند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchk-nz.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما