پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 16731
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

آمار بیکاری جوانان تحصیل کرده نگران کننده است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: خیلی از جوانان در نامه‌هایشان تقاضای شغل و کار می‌کنند و آمارهایی که در این زمینه داده می‌شود، واقعا نگران کنده است زیرا اینها جوان‌های تحصیل کرده هستند که دنبال کار و شغل هستند.
آمار بیکاری جوانان تحصیل کرده نگران کننده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی مکارم شیرازی عصر دیروز در دیدار با دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دولت یازدهم وارث میراث پیچیده و پر از مشکلی هست که از عهده آن بر آمدند، حقیقتا مشکل است.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: مشکلات داخلی و مسائل بین المللی هر دو کنار هم باعث شده‌اند تا کار و تلاش بیشتری برای حل آن‌ها نیاز باشد و مردم نباید منتظر حل یک شبه این مشکلات باشند و توقع کاذب در ایشان ایجاد نشود زیرا توقع کاذب، نارضایتی را به دنبال می‌‎آورد.
 
استاد عالی حوزه‌های علمیه قم با اشاره به نامه‌هایی که به دفتر ایشان واصل می‌شود، تصریح کرد: خیلی از جوانان در نامه‌هایشان تقاضای شغل و کار می‌کنند و آمارهایی که در این زمینه داده می‌شود، واقعا نگران کنده است زیرا جوان‌های تحصیل کرده هستند که دنبال کار و شغل هستند.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از ابتدا معتقد بودم که یارانه باید فقط به افراد نیازمند پرداخت شود نه اینکه به 76 میلیون نفر یارانه پرداخت شود. افراد پردرآمد باید شناسایی شوند و البته این کار باعث سر و صدا در داخل می‌شود اما نباید این گزینه کنار گذاشته شود و حتی می‌توان به نظر من بیش از 5 دهک را حذف کرد و یارانه را به دست نیازمندان واقعی رساند.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد، فرهنگ و اخلاق از دیگر مسائل مهمی است که باید مد نظر مسئولان باشد زیرا جامعه ما یک جامعه اسلامی است و حجاب و عفاف در این جامعه باید گسترش یابد. مشکلات اجتماعی و فرهنگی اگر درمان نشود، مشکلات سیاسی اقتصادی و امنیتی و اجتماعی را به دنبال دارد اما اگر حل شود، این مشکلات نیز حل می‌شود و آمار ازدواج نیز اصلاح می‌شود.
 
مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم بحث اعتدال را مطرح کرده‌اند و این بحث باید تابلویی در مقابل تمام وزرا باشد و کارهای همه ایشان با اعتدال پیش رود.
در ابتدای این دیدار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از مسائل اجتماعی و آمارهای حوزه خود را ارائه کرد.
 
انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdchzqnz.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما