يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 16796
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

آثار 5500 شهید و ایثارگر قم گردآوری شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: آثار 5 هزار و 500 شهید و ایثارگر استان قم با هدف ثبت اسناد ماندگار شهدا و یادگاران انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس گردآوری شده است.
آثار 5500 شهید و ایثارگر قم گردآوری شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، محمدکاظم پورامینی گفت: از این تعداد بیش از پنج هزار اثر مربوط به شهدا است و شامل عکس، ‌وصیتنامه، ‌دست‌نوشته،‌ آثار هنری، ‌فیلم و صوت شهدا است.
 
وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح فراخوانی عمومی نیز منتشر شده تا هر کس اثری از شهدا داشته و تاکنون ارائه نکرده است این آثار را در اختیار بنیاد شهید قرار دهد تا ثبت شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم عنوان کرد: این آثار گردآوری، ارسال و بایگانی شده است و نسخه اصلی در اختیار خانواده و صاحب اثر قرار می‌گیرد مگر مواردی از آثار که به تهران منتقل شده و در موزه شهدا به نمایش گذاشته شده است.
 
پورامینی افزود: از این نمونه آثار نامه امضا شده کودک شهید قمی است که پدرش بعد از شهادت کارنامه او را امضا می‌کند. 
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین آثار جانبازان 70 درصد استان قم به تعداد 260 جانباز گردآوری شده و هم‌اکنون طرح در شرف اتمام است؛ علاوه بر گردآوری تصاویر، ‌وصیتنامه و آثار هنری و فیلم و صوت از جانبازان و مصاحبه شفاهی نیز صورت گرفته تا خاطرات دوران دفاع مقدس از زبان آن‌ها ثبت و ضبط شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ادامه داد: در سال‌جاری آثار 210 آزاده سرافراز گردآوری شده که این اقدام در قالب انجام مصاحبه شفاهی در فضایی با دکور دوران اسارت انجام شده است و جمع‌آوری این آثار از سایر آزادگان نیز در حال انجام است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdciqyaz.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما