چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 16890
با حضور در قم

انگلیسی زبانان حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کردند

قم نيوز : قم نیوز: انگلیسی زبانانی از ایالات متحده امریکا و انگلیس با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن بازدید از بخش‌‌های مختلف حرم مطهر،‌ مضجع نورانی کریمه اهل بیت را زیارت کردند.
انگلیسی زبانان حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کردند
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، جمعی از زوار خارجی از ایالات متحده امریکا و انگلیس ضمن زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت(س)، با حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس قم در ساختمان کریمه اهل‌بیت(س) دیدار کردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در این دیدار اظهار کرد:‌ ‌حضرت فاطمه معصومه(س) دختری معصوم و پاک بودند که صفت معصومه از سوی امام معصوم علیه‌السلام به ایشان نسبت داده شده‌ است؛ جایگاهی که خداوند آن را برای نبی مکرم اسلام صلی  الله علیه و آله، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ائمه اطهار علیهم‌السلام قرار داده است.
 
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس قم با بیان این که این بانو نیز همانند حضرت عباس، حضرت علی اکبر وحضرت زینب سلام‌الله علیهما به مقام قریب به عصمت دست یافته بودند، افزود: حضرت فاطمه معصومه(س)برای دیدار حضرت ثامن‌الحجج و تبلیغ دین به ایران سفر کردند که در این مسیر از سوی حکومت عباسی، خاندان ایشان به شهادت رسیده و این بانو نیز پس از 17 روز اقامت در قم بر اثر بیماری، از دنیا رفتند.
 
وی به روایاتی از نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) اشاره کرد و تصریح کرد:: بر اساس این روایات، پیش از به دنیا آمدن حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، از میلاد این بانو خبر داده شده بود که نشان دهنده جایگاه و  نقش این بانو در نشر آموزه های اسلامی و معارف مکتب اهل‌بیت علهیم‌السلام است.
 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسینی‌‌نژاد جایگاه امروز ایران رابه برکت حضور حضرت رضا و حضرت فاطمه معصومه و سایر امامزادگان علیهم‌السلام مدفون در این کشور دانست و گفت: برکت وجود این خانواده در قم، موجب به وجود آمدن و تربیت یافتن حوزه‌های علمیه و بزرگان دین شد که منتشر کننده آموزه‌ها و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام است.
 
وی افزود: بر اساس برخی روایات و توصیه بزرگان، با توجه به این که قبر حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله  علیها مخفی است، کسانی که به زیارت این  حضرت فاطمه معصومه سلام‌‌الله  علیها بیایند، گویی به زیارت ام ابیها سلام‌‌الله علیها می‌روند؛ از این رو خداوند پاداش بهشت را به زائران کریمه اهل‌بیت عطا می‌نماید.
 
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به جایگاه قم در روایات اسلامی تصریح کرد: قم پیش از حضور حضرت معصومه سلام‌الله  علیها محل امنی برای پیروان اهل‌بیت علهیم‌السلام و محل حضور محدثان بود.
 
وی افزود: امنیت و سلامت قم بر اساس وعده معصومین علیهم‌السلام تا زمان ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه پا برجا است.
 
به گزارش تسنیم، بازدید از موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از دیگر برنامه‌های حضور این هیئت انگلیسی زبان در حرم مطهر بود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcdzj0f.yt09n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما