پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 16926
مدیرکل کمیته امداد قم خبرداد:

جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد و 400 میلیون ریال زکات در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در این استان تا پایان مهر ماه خبر داد.
جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد و 400 میلیون ریال زکات در قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی روز چهارشنبه در جلسه ستاد زکات استان قم که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد گفت: در استان قم پنج میلیارد و 442 میلیون ریال تا پایان مهر ماه سال‌جاری زکات جمع‌آوری شده است که از این مبلغ سهم پروژه‌ها از جمله مساجد و غیره سه میلیارد و 482 میلیون ریال و سهم فقرا بیش از یک میلیارد ریال بوده است.
 
وی افزود: سهم زکات جعفریه 313 میلیون ریال، سهم زکات کهک 2 میلیارد و 869میلیون ریال، قنوات 184 میلیون ریال، سلفچگان 25 میلیون و 500 هزار ریال، و  سهم شهر قم 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان کرد: زکات در بخش سهم فقرا عموما صرف نیازهای محرومین از جمله مسکن، جهزیه و درمان می‌شود.
 
جلالی بیان کرد: طی 6 ماهه نخست سال 10 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط کمیته امداد به فقرا کمک شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد رشد  داشته است.
 
وی تأکید کرد: زکات طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل300 درصد رشد داشته است.
 
وی گفت: در راستای بحث جمع‌آوری زکات و سیاست‌های تشویقی ظرفیت‌هایی ایجاد شده که می‌تواند به آینده زکات کمک شایانی کند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان کرد: مبلغی که امروز به معاونت برنامه‌ریزی برای بررسی میزان استفاده می‌شود 130 میلیون تومان است که با توجه به دستورالعمل ابلاغی شورای زکات مبلغی که به فقرا از سیاست‌های تشویقی داده می‌شود می‌تواند دو برابر پروژه‌ها باشد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcd9n0f.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما