شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 1698
با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی؛

نشست حقوق کودک در نظام اسلام و ایران در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نشست حقوق کودک از منظر اندیشه اسلامی و نظام حقوقی ایران به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با مشارکت کمیسیون حقوق بشر اسلامی در قم برگزار می‌شود.
نشست حقوق کودک در نظام اسلام و ایران در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، همزمان با بیست نوامبر (۲۹ آبان)، روز جهانی حقوق کودک در تقویم سازمان ملل، نشست علمی مشترکی پیرامون شعارهای روز کودک در سطح ملی و جهانی (فرزندپروری مثبت و نفی هرگونه خشونت علیه کودکان) با حضور جمعی از اساتید و محققان در تالار معرفت پژوهشگاه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

در این نشست یک روزه که با محوریت موضوع «فرزندپروری مثبت، جامعه ایمن از دیدگاه اسلام و مقررات ایران و رویه قضایی» و «مبارزه با اشکال خشونت علیه کودکان» با حضور پنج تن از اساتید و قضات برگزار می‌شود از اثر ارزشمند حقوق کودک تالیف دکتر غلامرضا پیوندی عضو هیات علمی پژوهشگاه نیز رونمایی می‌شود.

همچنین در این نشست علمی، محمدعلی حاجی‌ده‌آبادی، عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه قم پیرامون «نگرش اسلام به حق کودک به تربیت و پرورش شایسته»، غلامرضا پیوندی، عضو گروه حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیرامون «نفی خشونت علیه کودکان در اندیشه اسلامی»، سیدعلی کاظمی، رئیس اداره مطالعات حقوقی قضائی قوه قضائیه پیرامون «نگاهی تطبیقی به نظام حقوقی ایران و موازین بین‌المللی در حمایت از کودکان در مقابل هرگونه خشونت» و احمد جعفری‌قاضی دادگاه اطفال پیرامون «رویه قضائی محاکم جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از کودکان در مقابل خشونت» سخنرانی خواهند کرد.

نشست حقوق کودک از منظر اندیشه اسلامی و نظام حقوقی ایران بعد از ظهر امروز ساعت ۱۵ الی ۱۷ با حضور تنی چند از حقوقدانان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان و دانش‌پژوهان و اصحاب رسانه و مطبوعات در تالار معرفت پژوهشگاه دفتر قم به آدرس بلوار ۱۵ خرداد (شاه سید‌علی)، خیابان‌ شهید میثمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.1dyiw6dvcgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما