شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 1701
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

آموزش پژوهش در میان مدیران حوزوی جدی گرفته شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه تنها آموزش پژوهش در میان طلاب کافی نیست، گفت: باید آموزش پژوهش در میان مدیران حوزوی نیز جدی گرفته شود.
آموزش پژوهش در میان مدیران حوزوی جدی گرفته شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در جلسه مشترک با مسئولان معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تنها آشنایی طلاب با اصول تحقیق و پژوهش را ناکافی دانست و اظهار کرد: معاونین مدارس علمیه و متصدیان امر در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران نیز باید آشنایی لازم را با این مقوله داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید نظام جامع پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران طراحی شود، بیان کرد: در این زمینه می‌توان از تجربیات مراکز حوزوی دیگر نیز بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ظرفیت مراکز همسوی حوزوی تصریح کرد: معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با استفاده از این ظرفیت می‌تواند فعالیت‌های پژوهشی خود را توسعه دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی گلپایگانی روزانه حدود ۶۰۰ جلسه درس تشکیل می‌شود که اگر قرار بود این جلسات در نظام دانشگاهی تشکیل شود، باید هزینه‌های کلانی صرف آن می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ایجاد تشکل‌های پژوهشی در مدیریت‌های استانی و واحدهای حوزوی خواهران اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه فرهنگ‌سازی پژوهش توفیق داشته است و خواهران طلبه در زمینه پژوهش، انگیزه‌های قوی‌ دارند.

وی با بیان اینکه این انگیزه‌ها می‌تواند مولد فرهنگ عمیق پژوهش باشد، اضافه کرد: ظرفیت عظیم پنهانی که در خواهران طلبه وجود دارد، می‌تواند حرکت‌های بزرگی انجام دهد.

‌جمشیدی راه‌اندازی گروه‌های پژوهشی را موجب هویت‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی بانوان طلبه دانست و خواستار ایجاد پژوهشکده متشکل از گروه‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران شد.

وی این امر را راهی برای ورود طلاب به عرصه تبلیغ برشمرد و گفت: راه‌اندازی پژوهشکده نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

‌جمشیدی ضمن مطلوب برشمردن فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در حوزه کتاب افزود: اما باید دید طلاب تا چه اندازه به منابع پژوهشی دیجیتال مراجعه دارند و میزان استفاده از این منابع تا چه اندازه است.

وی با اشاره به لزوم ارتقای وضعیت کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران در سطح کشور اظهار کرد: کتابخانه‌های مدارس علمیه در سطوح مختلف درجه‌بندی شوند و طی برنامه معینی، هر سال تعداد زیادی از آنها از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب‌تر ارتقا یابند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی، جهت‌دهی و نظارت بر این هسته‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: فعالیت این تشکل‌ها باید به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.wn6k49n065k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما