سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 17591
به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) برگزار می شود

سلسله نشست‌های عاشورایی شورای دین پژوهان

قم نيوز : قم نیوز: سلسله نشست های عاشورایی شورای دین پژوهان کشور در ایام اربعین حسینی (ع) در دبیرخانه دین پژوهان کشور با همکاری مؤسسه خادم الرضا (ع) قم برگزار می شود.
سلسله نشست‌های عاشورایی شورای دین پژوهان
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه دین پژوهان کشور، به منظور تبیین و ترویج معارف عاشورا، پنج نشست علمی در دهه سوم ماه صفر برگزار می شود.
 
نخستین جلسه این دوره نشست ها به مباحث بررسی نقش بانوان در نهضت حسینی (ع) اختصاص یافته است که در نخستین نشست مذکور در یکشنبه مورخ 19 صفر (1/10/92)، نقش بانوان هاشمی و بانوان غیر هاشمی در واقعه عاشورا توسط حجه الاسلام و المسلمین مهدی مهریزی برگزار می شود، اساتید و محققین علوم دینی نیز دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح می‌کنند.
 
در دومین جلسه این مرحله از نشست ها دوشنبه مورخ 20 صفر (2/10/92)، تجلیل و بررسی کارکردهای زیارات عاشورایی با تاکید بر زیارت اربعین مورد بحث صاحب نظران قرار می گیرد و حجه الاسلام و المسلمین محسن الویری در این نشست علمی، پژوهش های عاشورایی خویش را در این باره ارائه می‌کنند.
 
سه نشست علمی نیز در تداوام مباحث مذکور بر مناسبت 27 صفر در سه شب متوالی در پایان ماه صفر در دبیرخانه دین پژوهان برگزار می‌شود، شرکت فضلا و محققان و نویسندگان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در نشست های علمی دین پژوهان آزاد است.
 
محل برگزاری همایش‌های علمی مذکور قم – میدان رسالت – بلوار سمیه – پلاک 27 دبیرخانه دین پژوهان کشور است.
 
حضور علاقه مندان و خبرنگاران رسانه‌های دینی در این نشست‌ها آزاد اعلام شده است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccspqs.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما