دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 1770
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم خبر داد:

ارائه خدمات فرهنگی و معنوی در آرامستان بهشت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به خدمات گوناگون آرامستان بهشت معصومه(س)‌گفت: این سازمان علاوه بر دفن اموات خدماتی در زمینه‌های ‌فرهنگی،‌ معنوی و رفاهی نیز به شهروندان ارائه می‌کند.
ارائه خدمات فرهنگی و معنوی در آرامستان بهشت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، جمال‌الدین حسینی امروز با اشاره به تعطیل شدن آرامستان‌های سطح شهر در چند سال اخیر اظهار کرد: آرامستان بهشت معصومه(س) در سال ۵۵ با بررسی‌های گوناگون زمین‌شناسی، کارشناسی و رعایت استانداردهای تعریف شده در کیلومتر چهار جاده قم _ تهران به منظور دفن اموات تاسیس شد.

وی با بیان اینکه آرامستان بهشت معصومه(س)‌ با هدف جلوگیری از دفن اموات در سطح شهر تاسیس شده است، تصریح کرد: از بدو تاسیس این آرامستان تا سال ۵۷ دفن اموات در سطح شهر ممنوع شد، اما به دلیل به هم ریختگی نظارتی و نا‌بسامانی دستگاه‌های اجرایی در اواخر رژیم گذشته دفن اموات به صورت مجدد در سطح شهر آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم به جایگاه سازمان آرامستان‌ها در انجام امور اموات اشاره و ابراز کرد: سازمان آرامستان‌ها به عنوان متصدی و متولی قانونی امور اموات قم با مجوز وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کرده و در این راستا با پیگیری و مکاتبات انجام شده از سوی شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط برای تعطیلی آرامستان‌های سطح شهر اقدام کرده است.

وی گفت: آرامستان بهشت معصومه(س) در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار تاسیس شد که در سال ۸۹ با پیگیری سازمان آرامستان‌های شهرداری ۱۵۰ هکتار دیگر به مساحت این سازمان افزوده شد.

حسینی ادامه داد: آرامستان بهشت معصومه(س) اکنون با مساحت ۲۵۰ هکتار وسعت و ۵۰ هکتار فضای سبز مدرن در حال ارائه خدمات مختلف است.

وی بیان کرد: در آرامستان بهشت معصومه (س) همچنین ۲۰ شهید دوران انقلاب اسلامی، ‌پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس و بیش از ۶۰ هزار متوفی مدفون هستند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم اضافه کرد: انجام پروژه‌های بزرگ خدماتی و عمرانی به منظور دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه(س) با روندی رو به رشد قابل مشاهده است.

حسینی عنوان کرد: آرامستان بهشت معصومه(س) تنها یک آرامستان برای مسلمین نیست بلکه سازمانی خدماتی، ‌فرهنگی،‌ معنوی و رفاهی و یکی از برترین فضاهای سبز در شهر قم است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.u9qrak9uzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما