کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم اربعین حسینی به صورت باشکوه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد

خبرگزاری ايرنا , 3 دی 1392 ساعت 9:15

قم نیوز: مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور انبوهی از مردم، هیات های مذهبی و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار و زیارت مخصوص این روز مقدس(اربعین) نیز قرائت شد.


به گزارش قم نیوز، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) روز دوشنبه همزمان با اربعین حسینی میزبان هزاران عزاداری بود که از استان های مختلف کشور برای شرکت در این مراسم به قم آمده بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ˈ مهدی میردامادی ˈ از واعظان دینی با تقدیر از حضور باشکوه مردم و هیات های مذهبی گفت: مراسم و محافل حسینی بسیاری از آسیب ها و مشکلات را از جامعه دور می کند و باید هر روز شاهد پرشور بودن این عزاداری ها باشیم.
 
وی اظهار داشت: دشمنان با تمام وجود برای کم رونق کردن این مجالس و سست کردن اعتقادات جوانان تلاش می کنند ولی تاکنون به نتیجه ای دست پیدا نکردند و مردم هر سال باشکوه تر این مجالس را برگزار می کنند.
 
بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از هیات مذهبی از استان های زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، تهران، قزوین و اصفهان و سایر استان ها و شهرهای کشور با دسته های مشخص در صحن آیینه حرم مطهر به عزاداری پرداختند.
 
طلاب و فضلای خارجی مقیم قم و هیات های عزاداری از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، هند و نیجریه نیز در میدان آستانه حضور داشته و همراه وهمگام با مردم قم به عزاداری پرداختند.
 
بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم اربعین حسینی همزمان در بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید، مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن مذهبی برگزار شد.
 
محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و تعداد زیادی از مسوولان استان از جمله حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار جدید قم، اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری نیز در حرم حضرت معصومه (س) و یا بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید حاضر و به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/125


کد مطلب: 17775

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/17775/مراسم-اربعین-حسینی-صورت-باشکوه-حرم-مطهر-حضرت-معصومه-س-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir