دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 1795
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

حضور افراد سکولار در مجلس خطرناک خواهد بود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کسانی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند در درجه نخست باید معتقد به دین اسلام و قرآن بوده و حاکمیت دین در جامعه را باور داشته باشد زیرا قبول نداشتن این مسئله همان تفکر سکولاریستی است و حضور این افراد در مجلس خطرناک خواهد بود.
حضور افراد سکولار در مجلس خطرناک خواهد بود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی محمدی در گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری بحث انتخابات به عنوان یکی از اتفاقات مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی مردم ایران مطرح است و همانطور که حضرت علی(ع) یکی از عوامل شکست دولت‌ها را روی کار آمدن افراد ناشایست بر سر کار معرفی فرموده، لازم است کسانی که شرایط لازم برای نظام اسلامی را ندارند به مجلس راه نیابند.

وی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال این هستند که عوامل خود را به مجلس بفرستند و در این زمینه حساب و کتاب دقیقی نیز انجام داده‌اند اما باید به این نکته کلیدی در بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس توجه کرد که فرمود: مراقب باشید صاحبان قدرت با صاحبان ثروت و سرمایه کنار هم قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ثروت و مکنت در کنار قدرت موجب فساد می‌شود، افزود: با این حال افرادی در حال مقدمه‌سازی برای این امر هستند بنابراین ضرورت دارد که در دوران تبلیغ با بیان صحیح زمینه انتخاب درست و منطقی را در میان مردم ایجاد کنیم.

وی گفت: کسانی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند به مدت چهار سال در کرسی تصمیم‌گیری برای جامعه اسلامی قرار می‌گیرند به همین دلیل مردم نباید تنها به تبلیغات و سخنان ظاهری توجه کنند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره ضرورت شناخت ملاک‌های اصلی نمایندگان شایسته ابراز کرد: کسانی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند در درجه نخست باید معتقد به دین اسلام و قرآن بوده و حاکمیت دین در جامعه را باور داشته باشد زیرا قبول نداشتن این مسئله همان تفکر سکولاریستی است و حضور این افراد در مجلس خطرناک خواهد بود.

وی تصریح کرد: فکر این اشخاص با امام و رهبری فاصله دارد زیرا انقلاب تنها برای جاری ساختن اسلام در تمام شئون زندگی مردم صورت گرفت و همگان باید باور داشته باشند که اسلام می‌تواند تمام مسائل زندگی مردم را اداره کند.

محمدی اسلام را دین حکومت و اجتماع دانست و افزود: سیاست و اسلام از هم جدا نیستند ضمن اینکه مبلغان باید در زمینه امیدوار ساختن اقشار مختلف جامعه به آینده نظام نیز تلاش کنند زیرا دشمنان همواره در صدد هستند احساس ناامیدی را در جامعه با پرداختن به مسائل و مشکلات اقتصادی گسترش دهند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار نشان دادن خدمات، موفقیت‌ها و نقاط مثبت نظام به مردم توسط مبلغان شد و اظهار کرد: ناامیدی از گناهان کبیره است و در طول ۳۳ سال پس از انقلاب نیز دشمنان سعی کرده‌اند یاس و ناامیدی را در جامعه ایران القا کنند اما مردم نیز با همت بلند و رهبری حکیمانه در مسیر اهداف خود پیش رفته‌اند.

وی از ماه محرم به عنوان فرصتی برای افزایش سطح امیدواری مردم یاد کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت‌های کاری مبلغان در این ماه گسترش روحیه استکبارستیزی و مقاومت در مقابل دشمنان است و این امر با الهام از قیام امام حسین(ع) ممکن می‌شود، زیرا روحیه جهاد و شهادت‌طلبی در میان مردم موجب مصون ماندن انقلاب شده و پویایی جامعه به ویژه در میان جوانان را رقم خواهد زد.

محمدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تذکرات و هشدارهای لازم را به مسئولان و مردم داده‌اند اما مبلغان نیز وظیفه دارند به این مسائل پرداخته و مانع از خاموشی روحیه شهادت‌طلبی و جهاد در جامعه شوند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به مسئله وقف و ضرورت احیای آن در جامعه اشاره کرد و افزود: این کار از طریق بیان مسائل شرعی مربوط به وقف امکان‌پذیر است، زیرا وقف یکی از احکام پیشرفته اسلام بوده و ما موظف به بیان آن هستیم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی نیت واقفان را امری مهم دانست و گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته نیت واقفان از ۶۴ مورد به ۷۵۰ مورد در شرایط کنونی رسیده است.

وی از سامان‌بخشی به درآمدهای بقاع متبرکه خبر داد و افزود: مقرر شده است که ۴۰ درصد درآمد امامزادگان صرف کارهای عمرانی، ۳۰ درصد برای کارهای عمرانی و هزینه‌های جاری، ۲۰ درصد در زمینه کارهای فرهنگی و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز به عنوان حق تصدی هزینه شوند.

محمدی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات و مدیریت بقاع متبرکه در سال گذشته گفت: هم اکنون ۳۲۱ نقطه در سراسر کشور با این سامانه در ارتباط هستند و مقرر شده که از این پس تمام سندهای اجاره در این بانک به ثبت برسند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.n0f2yt05ka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما