جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : 19151

میز ریاست دانشگاه صنعتی قم به چه کسی می‌رسد؟

قم نيوز : قم نیوز: دانشگاه صنعتی قم مدت‌هاست که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و دانشجویان در گردابی از مشکلات غرق شده اند، این در حالی است که هیچ توجهی از سوی مسئولان وزارت علوم به این دانشگاه نمی شود.
میز ریاست دانشگاه صنعتی قم به چه کسی می‌رسد؟
به گزارش قم نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، شاید اگر به رئیس و موسس دانشگاه صنعتی قم می گفتند که بعد از تاسیس، دانشجویان این دانشگاه چه بلاهایی را متحمل می شوند، هیچ گاه این چنین برای تاسیس نخستین دانشگاه بومی صنعتی استان قم تلاش نمی کرد. دانشگاهی که جای آن سال ها خالی بود و دختران و پسران قمی برای آموزش رشته های خاص صنعتی به دیگر شهرها می رفتند و با تاسیس آن امید می رفت که این مشکل اندکی کم شود.

«دلمان خوش بود که با رتبه عالی دانشگاه صنعتی، مهندسی، روزانه، قبول شدیم شاید در باور هیچکس نمی گنجید احساس می کردیم فضایی که در آن قرار داریم جایی بالاتر از آسمان است ؛ اما هیچ وقت در باورمان نمی گنجید که با چه مناظری رو به رو می شویم!»

این‌ها را دانشجوی ورودی سال ۸۹ دانشگاه صنعتی قم می‌گوید؛ کسی که با هزار امید و آرزو پایش را در دانشگاهی گذاشته که به گفته خودش از مهد کودک‌های پیش دبستانی کم تر امکانات دارد!

یکی دیگر از دانشجویان می‌گوید: دلمان خوش است اسممان دانشجوست ولی کتابخانه نداریم، سایت دانشگاه که با سرعت حلزون فقط چندساعت در هفته باز می‌شود و کارگاه وآزمایشگاه هم که باید برویم از کارگاه و آزمایشگاه‌های هنرستان‌ها استفاده کنیم در مورد استاد هم که کمبود استاد در دروس تخصصی داریم و ازدیاد استاد ریاضی!

دانشجوی دیگری که ورودی همان سال است نیز از نبودن سرویس و نداشتن حداقل امکانات خوابگاه شکایت دارد و می‌گوید: مسئولین این دانشگاه همه با هم فامیل هستند و همیشه یا پیک نیک هستند و یا کلا نیستند که به مشکلات ما پاسخ دهند.

این‌ها را داشته باشید تا امسال که حدودا ۴ سال از آن موقع می‌گذرد ولی دانشگاه صنعتی قم همچنان غرق در مشکلات است.

استعفای موسس، ناکارآمدی سرپرست
اواسط سال ۱۳۹۰ بود موسس دانشگاه صنعتی قم مجبور به استعفا شد و مشکلات یک دانشگاه تازه تاسیس که با درایت موسس در حال حل بود، به دوش کسی افتاد متاسفانه توانایی حل آن‌ها را نداشت.

سید محمد هادی مشکات السادات، که زمانی به عنوان معاون محمد صادق آخوندی، رئیس و موسس دانشگاه صنعیت قم فعالیت می کرد، حتی موفق به گرفتن زمینی که وعده آن را برای استقرار جای جدید این دانشگاه می داد نشد و به گفته دانشجویان و اساتید این دانشگاه در بیانیه هایشان، نتوانست آن گونه که باید دانشگاه را اداره کند و سرپرستی شایسته برای آن باشد.

خبرنگار تسنیم حتی سعی کرد با وی گفت و گو کند اما علی رغم تماس با روابط عمومی دانشگاه، سرپرست فعلی دانشگاه صنعیت قم حاضر نشد به سوالاتی مبنی بر چرایی عدم رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان پاسخی بدهد و در واقع از پاسخ گویی شانه خالی کرد.

وعده وزارت علوم برای حمل مشکلات دانشگاه صنعتی قم
مشکلات این دانشگاه همچنان ادامه داشت تا جایی که دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به تنگ آمده و در آذرماه سال گذشته دست به تجمعی اعتراض آمیز در حضور نماینگان وزیر علوم زدند تا شاید مشکلاتشان حل شود.
در این تجمع تمامی گروه‌های دانشجویی شرکت داشتند اما بعد برخی از آنها با فشارهایی مجبور به عقب کشیدن شدند ولی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم هنوز هم به دنبال گوش شنوایی برای اعتراضات خود هستند که بگویند ما هم به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی وجود داریم.

اعتراض‌های دانشجویان تا جایی بالا گرفت که فرجی دانا وزیر قمی کابینه روحانی نماینده ای را برای رسیدگی به مشکلات روز افزون دانشگاه صنعتی قم اعزام کرد.

دانشگاه قم و مشکلات پنهانی که به قوت خود باقی است
البته رهامی فقط به دانشگاه صنعتی قم نرفت و سری هم به دانشگاه قم دیگر دانشگاه پر مشکل این استان کشید که شاید در مجالی دیگر به مشکلاتان دانشگاه هم بپردازد.

دانشجویان با رهامی صحبت‌های زیادی کردند و حتی مدتی بعد دیدار نیز با وی در تهران داشتند و خوشحال و خندان به خیال این که به زودی فرد دیگری را جایگزین مشکات می‌بینند به قم برگشتند.

غافل از این که وزارت علوم محافظه کار تر از این است که نخستین عزل و نصب‌های خود را در قم انجام دهد.

میز ریاست دانشگاه صنعتی قم به چه کسی می‌رسد؟
از آذر ماه ۱۳۹۲ با تغییر وزیر علوم همه در این تصور بودند که شمارش معکوس برای تغییر رئیس دانشگاه صنعتی قم آغاز شده است اما هم اکنون با گذشت نزدیک به پنج ماه از این تغییر، اتفاقی نیفتاده است و مشکلات دانشگاه مرهمی برای خود نیافته‌اند.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم در پاسخ به خبرنگار تسنیم در قم مبنی بر این که آیا قرار است تغییراتی در ریاست این دانشگاه ایجاد شود یا خیر گفت: من وزیرعلوم نیستم ولی با تغییراتی که در دانشگاه‌های دیگر انجام شده اما مطمئن باشید خبری از تغییر ریاست دانشگاه صنعتی قم نیست.

وی در پاسخ به مشکلات دانشگاه گفت: در بهار امسال چندین آزمایشگاه در این دانشگاه افتتاح شده است؛ ولی برای هیچکدام دیگر از مشکلات این دانشگاه هیچ پاسخی نداشت.

دانشگاه صنعتی قم بنا بر درخواست دانشجویان باید مستقل باقی بماند
یکی از پیشنهادهایی که از سوی برخی مطرح شده است، اداره دانشگاه صنعتی قم زیر نظر دانشگاه تهران و پردیس فارابی آن است که این مسئله با مخالف شدید دانشجویان این دانشگاه مواجه شد چرا که اعتبار این دانشگاه با رفتن زیر نظر یکی از واحدهای دانشگاه تهران که سال‌ها در آرزوی گرفتن مجوز رشته‌های فنی است، به شدت کاهش می‌یابد.

از طرفی بیش از ۳۰ درصد از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم بومی هستند و هیچ دلیلی ندارد این دانشگاه که دانشگاهی مستقل بوده و تسط استان اداره می‌شده به دانشگاه تهران وابسته شود و در واقع یک دانشگاه از فهرست دانشگاه‌های قم حذف شود.

عاقبت تنها دانشگاه بومی مهندسی استان قم چه می‌شود؟
مسئولان آموزش عالی استان قم معتقدند که دانشگاه صنعتی استان قم به عنوان تنها دانشگاه مستقل بومی استان، نباید زیر نظر دانشگاه‌های دیگر اداره شود، بلکه باید هویتی مستقل زیر نظر استان داشته باشد.

رییس دانشگاه نیز باید از سرپرستی ناتوان از حل مشکلات دانشگاه، به رییسی توانا، قدرتمند و دلسوز تغییر پیدا کند تا دانشجویان این دانشگاه نیز مانند سایر دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در آرامش و با امکانات لازم تحصیل کنند.

گزارش از: زهرا بابایی

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcgqq9q.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

دانشجوی بیدار
ان شا الله به زودی خبر تغییر را خواهیم شنید. این هفته کار تمام می شود.
اینهمه غلط املایی تو این متن واقعا زشته
هیچ ویراستاری اونجا نیست ؟؟؟
صنعتي قم
اين دانشگاه حتي كمترين امكانات را ندارد،سالن مطالعه اين دانشگاه حتي" در " ندارد،سيستم نور ندارد سيستم سرمايش و گرمايش ندارد انواع گربه و حشرات داخل اين سالن يافت ميشه،در كا حد اكثر ١٠-١٥ ميز مطالعه براي ٢٠٠٠ دانشجو پسر وجود دارد،
دانشجو
دانشگاه صنعتي قم!؟!؟!؟ حتي امكانات مهدكودك دولتي هم در اين دانشگاه يافت نميشه جه برسد به دانشگاه،آقايان نام دانشگاه ابهت دارد ،اما مشكات سادات حرمت اين اسم را از بين برده
عاشق رهبر
اين ها آرمان هاي امام و جانشين بر حق اشان است؟!؟!!؟
ولخرجي بيت المال و عدم استفاده درست آن؟!؟!!
بودجه اين دانشگاه كدام قسمت خرج ميشود كه هيچ كس از آن خبر ندارد؟!!؟ اين آقايان به كدام جبهه وصل هستند كه حتي وزير و نمايندگان ايشان با اين همه دليل و مدرك دال بر سو مديريت ايشان ،ايشان بر كنار نميكنند،به كجا وصل هستند؟!؟! اينطوري به سخنان حضرت آقا مبني بر پيشرفت شهر قم در همه علوم را عملي ميكنند؟!؟!؟!
حامد
انصافا كل حرف دانشجويان اين دانشگاه را در بند آخر گزارش بيان كرديد،ممنون از اينكه گوشه چشمي به اين دانشگاه داريد
امير
كاش يك گزارش تصويري توسط خبرنگار خود شما تهيه ميشد تا واقعا به عمق فاجعه در اين دانشگاه پي ببريد،هرچند روابط عمومي دانشگاه آنقدر در عكاسي ماهر هستند كه فقط از چيزي عكس ميگيرند كه كاشتي نشان داده نشود
علي
دكتر مشكات فرمودند ٢٥ آزمايشگاه تاسيس كردند ٢٥ آزمايشگاه مدرن،كاش برخي خبرگذاري ها به جاي انتشار اين خبر ميگفتند شما ٢٥ عكس از اين ٢٥ آزمايشگاه بدهند تا متوجه صحبت هاي بي پايه واساس اين حضرت آقا بشوند
حسين
وضعيت بحران در اين دانشگاه انقدر فاجعه بار است كه شما در محيط دانشگاه ،آب براي خوردن پيدا نميكنيداستدلال سرپرست دانشگاه:،بودجه تعويض فيلتر دستگاه هاي تسويه آب را ندارند و ليوان هم كه بر جاي خود.
حال سرپرستي كه از همچين حد اقل هايي وا مانده است،جطور ادعاي مديريت مي كند!؟؟!؟!
مربي
آخه كدوم دانشگاه براي خوابگاه ٤٠٠ هزار تومان شهريه ميگيره ،تازه خوابگاهي كه كاملا بيرون شهر است و دسترسي شهري به هيچ عنوان ندارد،وحتي در اين خوابگاه سالن مطالعه يا خداقل امكانات رفاهي وجود ندارد
...
اين آقاي مشكات السادات به جاي درست كردن روش مديريت(كه البته بعيد ميدانم اصلا روشي داشته باشند)مداما به خدمت مراجع قم و شخصيت هاي بزرگ قم ميرسند و اطلاعات (.... ) را به اين حضرات و اساتيد قم مي رسانند،فرا فكني ها و بزرگنمايي هاي اين آقا تمامي ندارد. شما اگر ادعا داريد يكبار از يكي از اساتيد اين شهر كريمه دعوت ميكرديد تا دانشجويان هم از بيانات ايشان استفاده كنندو آن وقت است كه خودشان وضعيت نا بسامان دانشگاه را ببينند و متوجه شخصيت سرپرست دانشگاه صنعتي قم بشوند، نه اينكه شما خدمت برسيد و اطلاعات كذب و دروغ را گسترش بدهيد
آقاي مشكات مطمئن باشيد مديون حداقل ٢٥٠٠ دانشجو هستيد،بترسيد از عاقبت كارهاي خودتون.
بیدار و محکم در مقابل ظلم و بی عدالتی
ان شالله به زودی با تیم ضعیفش از دانشگاه می روند تا دانشگاه به توسعه و رشد سلام کند. البته الان فقط در حال تلقین مثبت هستند.
شهروند قمی
چشم مسئولین قم روشن که اجازه میدهند این وضع ایجاد بشه! ظاهرا قمی ها خودشان را به خواب زده اند!