شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : 19244
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:

انقلاب امام خمینی(ره)، انقلابی جهانی بود

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: انقلاب اسلامی مختص ایران نبود بلکه انقلابی فراگیر و جهانی بود از این رو امام (ره) تاکید داشتند ما باید انقلاب به تمام جهان صادر کنیم.
انقلاب امام خمینی(ره)، انقلابی جهانی بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار طلاب استان کردستان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه و مردم در انقلاب و لزوم حفظ نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی همه جهان می‌دانست که آمریکا ابرقدرت است اما امام خمینی (ره) با شجاعت آمریکا را استکبار جهانی و شیطان بزرگ نامید.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را در جهان شکست، افزود: امام خمینی (ره) در ایام تبعید در نوفل لو شاتو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران وجه تمایز انقلاب خود را با مبارزات صورت گرفته در زمینه ملی شدن صنعت نفت مبارزات خود را برای رفع استکبار و دفاع از مظلومین جهان عنوان کردند.

استاد عالی حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب امام (ره) انقلابی جهانی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مختص ایران نبود بلکه انقلابی فراگیر و جهانی بود از این رو امام تاکید داشتند ما باید انقلاب به تمام جهان صادر کنیم.

وی در توصیه به طلاب برای توفیق در دوران تحصیل، گفت: درک صحیح از زمان و زمان‌شناسی لازمه طلبه موفق است این انقلاب دشمن کینه توز زیاد دارد که از اسلام سیلی خورده‌اند که لازم است علما و طلاب علوم دینی هوشیاری و آگاهی خود را بیش از پیش افزایش دهند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه بدون حکومت صالح نمی‌توان دین را حاکم کرد، عنوان کرد: همه پیامبران و انبیا الهی در نخستین گام رسالت خود به سراغ سلاطین می‌رفتند چرا که پیاده شدن مسائل دین با حکومت صالح میسر است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید به طلاب در راستای خودسازی، اقامه نماز شب و مداومت بر تقویت قلم و بیان خاطرنشان کرد: برای نفع رسانی به جامعه لازم است که همواره برای پیشرفت و کسب توانایی‌های لازم تلاش خود را به کار بگیرید عالمی که مردم از علم او استفاده کنند و نفع ببرند مقامی والا‌تر و بالا‌تر از ۷۰هزار عابد دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjx8ev.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما