جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 19412

هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر در قم

قم نيوز : قم نیوز: در این روز علاوه بر اینکه فیلم های خط ویژه و رنج و سرمستی اکران شدند نشست نقد و بررسی فیلم شیار ۱۴۳ نیز برگزار شد.
هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر در قم
به گزارش قم نیوز، در روزهای پایانی اکران فیلم ها، سینما وتوس شاهد روند رو به افزایش کیفیت فیلم ها و همچنین استقبال اقشار مختلف است.

در روز هشتم اکران ها، فیلم اجتماعی مصطفی کیایی به نام خط ویژه که جایزه بیشترین آرا از دید مردم را نیز دریافت کرده است، به روی پرده رفت.

استقبال ویژه از فیلم خط ویژه

این فیلم که به دلایل زیادی از جمله بازی خوب بازیگران، دیالوگ ها ی خوب و مخاطب پسند، گریم امروزی و در کل سبک امروزی فیلم، مخاطبان زیادی را جذب کرد، داستان یک هکر کامپیوتری به همراه خواهر و شوهر خواهرش را نشان می داد که همه درس خوانده و از قشر باسواد بودند اما به دلیل مشکلات مالی، حساب یک فرد کلاه بردار راندخوار به نام محتشم را هک کرده و با اشتباه شدن گردش حساب، پول بدست عده ای دیگر می افتد که در داستان با این سه نفر همراه شده و همه تلاش می کنند که مقدار پول زیاد به دست فرد نااهل نیفتد.

از جمله نکات مثبت این فیلم پایان آن به این سبک بود که هانیه توسلی و مصطفی زمانی، به عنوان زن و شوهر دزد، پول ها را به حساب مردم نیازمند ریختند و بقیه را هم مانند بارانی از پول، در خیابان؛ همچنین نمایش محتشم، در آخر به عنوان شخصی با ظاهر دینی و محاکمه نشدنش، پیام مثبتی برای مردم جامعه ما داشت که این افراد در بین ما زندگی می کنند و گاهی به جای اینکه بگوییم چرا خدا به ما نگاه نمی کند، باید گفت چرا بقیه حق خدادادی مرا گرفته اند!

از جمله موضوعات مطرح برای این فیلم، آمیخته بودن دیالوگ ها به قسمت هایی طنزآلود است که فکر درون مایه کمدی را در ذهن مخاطب می آورد. گرچه این فکر سبب شادابی فیلم و جذابیت بیشترش و در نتیجه رضایت مخاطبین است اما کارگردان فیلم تاکید دارد که خط ویژه یک فیلم کاملا اجتماعی است و درون مایه طنز و کمدی ندارد!

در مصاحبه برآمده، اکثر تماشاچیان از راضی بودن از فیلم می گفتند و نگاه مثبتی به این سبک فیلم ها که با بازی بازیگران جوان، موضوعات روز را بیان می کنند، داشتند.

رنج و سرمستی فیلمی برای ندیدن

در این روز فیلم بسیار ضعیف رنج و سرمستی نیز به روی پرده رفت که با استقابل بسیار ضعیف مخاطبان همراه شد.

بسیاری از کسانی که فیلم را دیده بودند از این فیلم رضایت نداشتند و بسیار عصبانی سالن سینما را ترک می کردند.

ساخته جهانگیر الماسی آنقدر ضعیف بود که در ساعت های دیگر وقتی گوش به گوش رسید که این فیلم ضعیف است حتی مخاطبان بسیار کمی از این فیلم استقبال کنند.

یک نشست برای یک فیلم خوب

باتوجه به برنامه ریزی قبلی عوامل فیلم شیار ۱۴۳ در کنار استقبال پر شور مردمی حضور پیدا کردند و در مراسم با شکوهی از این عزیزان تقدیر شد.

گلاره عباسی بازیگر ، سامان صفایی بازیگر، نرگس آبیار کارگردان ، ابوذر پور محمدی و حسین آقایی به عنوان تهیه کننده در این نشست حضور داشتند.

یکی از نکات بسیار مورد توجه این نشست حضور پر شور طلاب بود که حتی این شور و حرارت در زمان پرسش و پاسخ نیز تجلی پیدا کرد.

حسین رضایی که ۲۴ سال دارد در مورد برگزاری این نشست می گوید : نشست بسیار خوبی برگزار شد و باید این جلسان نقد و بررسی در قم رواج پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این جلسات می تواند شرایط بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کند و باید از این ظرفیت ایجاد شد هبه بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در پایان به نظر می رسد با توجه به اینکه تنها دو روز از جشنواره فیلم فجر در قم باقی مانده است باید منتظر اختتامیه این مراسم بود که امیدواریم این مراسم نیز به شکل باشکوهی برگزار شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgxt9q.ak9yq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما