شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 19431
استاد حوزه علمیه قم:

آیت‌الله قتیل‌زاد عمر خود را در راه تبلیغ دین سپری کرد

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت‌الله قتیل‌زاد روحانی مبارزی بود که عمر خود را در مسیر تبلیغ و ترویج دین در سنگرهای مختلف امامت جمعه و قوه قضائیه سپری کرد.
آیت‌الله قتیل‌زاد عمر خود را در راه تبلیغ دین سپری کرد
به گزارش قم نيوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام علی نظری‌منفرد صبح امروز در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله سید احمد قتیل‌زاد که با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه انسان مانند سایر موجودات‌ آمد و رفتی دارد، اظهار کرد: دقت در این مسئله که انسان در این دنیا ماندگار نیست ‌در جهت‌گیری انسان در زندگی خود نقش زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بسیاری تصور می‌کنند مرگ فنا و نابودی است از این رو نگاه منفی و سلبی به آن دارند؛‌ این در حالی است که در سیره معصومین و اولیاء الله، نه تنها از مرگ هراسی ندارند بلکه به استقبال آن نیز می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه مرگ آغاز زندگی جدیدی در عالمی بس بزرگ‌تر از عالم ماده است، عنوان کرد: حضور انسان‌ها در قبرستان و مشاهده اموات و دیدن نتیجه دنیا،‌ نقش زیادی در نگاه انسان نسبت به دنیا و آخرت دارد.

نظری منفرد با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم علیه‌السلام گفت: بر اساس این روایت در دنیایی که آخرش قبرستان است، انسان نباید به آن وابستگی داشته باشد بلکه باید همواره آماده سفر باشد.

وی افزود: چرا باید انسان به این دنیا دل ببندد، در حالی که این دنیا ماندنی نیست و در پایان نیز دل کندن از این دنیا برای او بسیار ناراحت‌کننده و دشوار است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قبر پایان دنیا و آغاز زندگی آخرت است، تصریح کرد:‌ بر اساس سخن امام کاظم علیه‌السلام، آخرتی که آغازش از قبر است ‌باید از آن ترسید.

وی درباره مرحوم آیت‌الله قتیل‌زاد خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله قتیل‌زاد روحانی مبارزی بود که عمر خود را در مسیر تبلیغ و ترویج دین در سنگرهای مختلف امامت جمعه و قوه قضائیه سپری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه علم هدف نیست،‌ بلکه وسیله انجام تکالیف است، گفت:‌ علم مقدمه و وسیله است تا رسالت الهی خود را عمل کنیم و بدون علم نمی‌توان به وظایف خود آگاه و به آن عمل کرد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdchzknz.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما