پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 19605
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم:

اختلاف شیعه و سنی به نفع تکفیری ها است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: در حال حاضر که اختلاف بین شیعه و سنی زیاد شده است و تکفیری‌ها از این قضیه سو استفاده می‌کنند.
اختلاف شیعه و سنی به نفع تکفیری ها است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید حسن اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، صبح امروز در نشست علمی امکان، اخلاق و آسیب‌شناسی گفت‌و‌گو که با حضور فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران، دختر و داماد امام موسی صدر و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به موضوع گفت‌و‌گوی ادیان، اظهار کرد: نبود افرادی همچون امام موسی صدر سبب رشد افراد رادیکال، بنیادگرا و رادیکال‌ها شده است و در این نا‌به سامانی‌ها ما نیازمند اندیشه‌های امام موسی صدر هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، با اشاره به اندیشه منفی، تصریح کرد: در زمانی که اندیشه منفی افرادی چون جرجی زیدان وجود داشت تنها کاشف القطا، آقا بزرگ تهرانی و سید حسن صدر در برابر اندیشه افراطی او موضع گرفتند و با نوشتن کتاب این خلا را پر کردند.

وی، با اشاره پیشرفت‌های شیعه در برابر دیگران، افزود: تا زمانی که شیعه در اقلیت به سر می‌برد و گفتمان گروهی بر او حاکم بود شاهد هستیم که شیعه در چه جایگاه رفیعی رسید.

حجت الاسلام اسلامی با تاکید به کلام امیرالمونین (ع) درباره امتحان الهی، تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند، این یک امتحان الهی است که خداوند شیعه را در سختی و راحتی امتحان می‌کند و او را می‌آزماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، با تاکید به نیاز چند صدایی در جامعه، عنوان کرد: چند صدایی در جامعه سبب می‌شود که افراد به پیشرفت‌های شگرفی دست یابند، نشانه هم صدایی را می‌توان در خلیج خوک‌ها در زمان کندی شاهد بود که منجر به شکست شد را در نظر گرفت، بنابراین اندیشمندان می‌گویند برای پیشرفت یک پروژه افراد هم صدا با هم کار نکنند، بلکه افراد چند صدا و چند تفکر با هم کار کنند.

وی، با اشاره به نبود کتب دینی مذهبی در نمایشگاه کتاب بین المللی الجزایر، عنوان کرد: در این نمایشگاه بین المللی هیچ کتاب دینی به غیر از کتاب اقتصادنا نوشته امام موسی صدر کتاب دیگری به چشم نمی‌خورد و این نشان از نفوذ اندیشه امام موسی صدر در تمام علوم است.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به حرکات ناشایست برخی از شیعان، بیان کرد: در حال حاضر که اختلاف بین شیعه و سنی زیاد شده است و تکفیری‌ها از این قضیه سو استفاده می‌کنند، علت آن مسلمانانی هستند که درباره همسر پیامبر کتب غیر متعارف و توهین آمیز انتشار می‌دهند و این خود عامل اختلاف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، با اشاره به اساس گفت‌و‌گو، افزود: اساس گفت‌و‌گو احترام متقابل به دیگران است، ما نباید حقوق دیگران را نادیده بگیریم و لگد مال کنیم، نادیده گرفتن حقوق توهین و بی‌حرمتی به آن‌ها است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcamin6.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما