شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 19724
با حضور رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد

چهارمین دوره آموزشی مدیران کاروان‌های راهیان نور ویژه خواهران در قم

قم نيوز : قم نيوز: مراسم اختتامیه چهارمین دوره تخصصی آموزشی مدیران کاروان های راهیان نور ویژه خواهران صبح امروز با حضور رئیس سازمان حج و زیارت در قم برگزار شد.
چهارمین دوره آموزشی مدیران کاروان‌های راهیان نور ویژه خواهران در قم
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در مراسم اختتامیه این دوره که صبح امروز با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، سردار یعقوب سلیمانی در سخنانی اظهار کرد: ۴۳۰۰ نفر تا کنون دوره تخصصی آموزش مدیریت کاروان های راهیان نور را گذرانده اند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اینکه در سالهای گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر در سراسر کشور آموزش عمومی و مقدماتی مدیر کاروانهای راهیان نور را پشت سر گذاشته اند، افزود: از این تعداد ۴۳۰۰ نفر به دوره تخصصی راه پیدا کردند که ۱۰۰۰ نفر از این مربیان، از خواهران است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره به هر چه بهتر و مفید تر برگزار شدن اردو های راهیان نور کمک می کند، ابراز نمود: برگزاری این دوره ها سبب شده که سفرهای نور هم از لحاظ کاربردی و هم از لحاظ ایمنی در سطح بالاتری نسبت به سالهای گذشته برگزار شود.

مسئول اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیجیان در این دوره ها آموزشهایی از قبیل: ایمنی، علوم اجتماعی، ارتباطات و تربیتی را با زیرفصلهای مربوطه می گذرانند، خاطرنشان کرد: مدیران کاروان های راهیان نور باید بتوانند در راستای جدب حداکثری، برنامه ریزی صحیح و مواقع بحران احتمالی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و در این زمینه ها ایفای نقش کنند.

وی با تشریح اهمیت سفرهای راهیان نور و با بیان اینکه امروزه راهیان نور به عنوان یک پدیده فرا مرزی مطرح است، عنوان کرد: سال گذشته از ۳۶ ملیت دنیا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

سردار سلیمانی با اعلام این خبر که سال گذشته ۱۱ میلیون نفر و در سال جاری هم حدود ۱۲ میلیون نفر در برنامه معنوی راهیان نور شرکت می کنند، تصریح کرد: در زمینه زیرساخت ها و ایمنی، اقدامات گسترده ای انجام شده و علاوه بر ۶۰۰ دستگاه اتوبوسی که برای کاروانها در نظر گرفته شده سعی شده در مسیرهایی که امکان آن فراهم است از قطار استفاده شود.

این دوره که به مدت ۴ روز متوالی در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، اجرای مسابقه، تقدیر از برگزیدگان، پخش نماهنگ و هم خوانی خواهران از دیگر برنامه های اجرا شده در طول این دوره آموزشی بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0mqs.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما