شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 1979
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد:

نصب سیستم کنترل هوشمند 30 تقاطع تا سال آینده

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پس از انجام بررسی و مطالعات لازم 30 تقاطع دیگر تا یک سال آینده مجهز به کنترل هوشمند می‌شوند.
نصب سیستم کنترل هوشمند 30 تقاطع تا سال آینده
به گزارش قم نیوز، علیرضا اقبالیان امروز با اشاره به اینکه سیستم کنترل هوشمند ترافیک شهری مزایای زیادی را به همراه دارد، اظهار داشت: سیستم کنترل ترافیک به صورت هوشمند تخلیه خودروها در مدت زمان مقرر از خیابان‌های پرترافیک را به دنبال دارد.

وی با ابراز امیدواری از اجرای این طرح عنوان داشت: اجرای طرح کنترل هوشمند ترافیک نتایج مثبتی داشته و شهروندان نسبت به اجرای آن اعلام رضایت داشته‌اند.

اقبالیان خاطرنشان کرد: این سیستم علاوه بر اینکه ترافیک را در تقاطعی که مجهز به سیستم هوشمند است روان می‌سازد، عامل روان‌سازی ترافیک در تمام نقاط شهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای طرح کنترل هوشمند در پنج تقاطع پرترافیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقاطع‌های کیوان‌فر- هفت تیر، ۱۵ خرداد- عمار یاسر، بلوار شهید صدوقی- بلوار امین، ۲۴متری مطهری - بلوار شهید بهشتی و گلزار - انقلاب به صورت هوشمند کنترل می‌شوند.

اقبالیان با بیان اینکه سیستم کنترل هوشمند در دیگر تقاطع‌های شهر تا یک سال آینده نصب می‌شود، تصریح کرد: پس از بررسی و انجام مطالعات لازم ۳۰ تقاطع دیگر در سطح شهر تا یک سال آینده به سیستم کنترل هوشمند مجهز می‌شوند.

وی به میزان هزینه‌های این طرح اشاره و تصریح کرد: تنها انجام مطالعات این طرح به هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان نیاز دارد و مقرر شده است تا این تقاطع‌ها به نرم‌افزار کنترل نیز مجهز شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای نصب نرم‌افزار در تقاطع‌ها ابتدا باید مطالعات زیرساختی صورت گیرد تا طرحی بدون مشکل و نقص به اجرا درآید.

اقبالیان اظهار داشت: مرکز جامع کنترل ترافیک استان برای هوشمند سازی تقاطع‌های مذکور، تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ارتباط این تقاطع‌ها با یکدیگر خبر داد و تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک علاوه بر نصب سیستم کنترل هوشمند تقاطع‌ها به صورت مجزا تمام تقاطع‌ها توسط نرم افزاری به هم مرتبط می‌شوند.

وی با بیان اینکه کنترل هوشمند نوعی برنامه دقیق و مدون است، عنوان داشت: این سیستم به دلیل هوشمند بودن، برنامه‌ریزی مناسبی برای خیابان‌ها و خودروها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.qnzt23nwwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما